15 September 2010

thanks bro!

.
tadi aku bangun pagi (ekceli takdela pagi sangat. :p)
terus adik aku hulurkan pinggan.
ada la benda bulat-bulat dalam pinggan.

aku : pedia ni?
adik : rasala, adik buat. resipi sendiri.
aku : kak tak gosok gigi lagi ni.
adik : pi la gosok dulu.

pas gosok gigi,
aku rasa benda bulat-bulat tu,
wohhh. sedap wehh.
dia macam doh, dalam dia inti kebab.
ada daging burger yang dicincang, cheese, mayo, sos, daun bawang, dan ntah apa lagi yg dia taruk dalam tu.

malangnya,
ada dua ketul ja yg dia tinggalkan untuk aku.
walaupun besar kebab bulat (aku taktau nak panggil apa) tu,
tapi tak cukup.
hahaha

masa aku tengah tidur tadi,
dok sibuk-sibuk tanya aku camna nak guna blencer (sebab blender baru)
aku ni pantang tok nenek, orang kacau time aku tengah tidur.
tapi aku bangun jugak sebab dia dok ketuk-ketuk pintu bilik aku.
kacooo je.
tapi tak sia-sia gak aku bangun tadi.
dapat gak merasa makanan dia.
ngehahahah

adik aku ni,
dia ni nak kata pandai masak, pandai gak.
tapi dia jenis suka merekacipta resipi.
dia suka reka resipi yang baru.
resipi yang sedia ada, dia tak suka masak.

aritu dia buat nasik goreng bungkus telur pastu letak ketam la, apa maknenek lagi dia campak.
tapi sedappp.
dia masak untuk aku bawak bekal gi maktab.
hehehe

so, alkisahnya, dia memang lagi pandai masak dari aku.
so, bila balik kampung, dia akan tenggelam dengan pujian,
dan aku akan tenggelam dengan kejelesan.
tapi takpa, asalkan dia selalu masak untuk aku sudeyyy

aku plak, tak suka merekacipta resipi.
aku suka masak ja resipi yang sedia ada.
tengok dalam internet ke,
belajar kat mama aku ke.
sebab aku takut kang tak jadi lak kalau mereka-mereka ngarut2 ni.

tapi adik aku buat selalu jadi je.
jelesss.
haritu dia buat murtabak tapi murtabak campur mee goreng cmne ntah.
tengok, aku nak describe pun susah.
sbb ni resipi baru.
aku malas ar nak puji dia depan-depan kan.
ego aku harus dijaga.
bhahahahah.




masa ni dia tengah sibuk masak apa ntah.
aku sibuk bergambar.
:P
.
.

sedapppp~


No comments: