23 March 2011

nampak comel dengan baju kurung

.

Waktu-waktu puasa ni mesti ramai yang sibuk nak cari baju kurung. Ada yang berpendapat baju kurung dapat menutup segala kelemahan badan. Kalau yang ada banyak spare tyre tu, bercadang nak pakai baju besar. yang ada ‘bumpur’ lebar,mula la cari kain yang lebih besar.

TETAPI kalau anda salah pilih, nanti waktu raya nanti anda akan nampak macam sedang berjalan didalam karung guni!

Corak baju kurung boleh membuatkan anda nampak lebuh kurus dan tinggi.

Jika ingin nampak tinggi, pakailah baju kurung yang sama warna, atas dan bawah. Jika pakai baju kurung seperti di atas, nampaklah anda akan nampak lebih rendah la. Baju kurung ni memang cantik untuk sesetegan orang, tetapi bukan untuk anda yang tidak berapa kurus dan tinggi ni. Ini adalah kerana ia akan membahagikan badan kepada dua bahagian dan ia akan menyebabkan anda nampak lebih rendah! (baju kurung yang cantek tu credit to Sonali Collections)

Kalau tidak percaya, tengok Dato’ Siti menggayakan baju Rizman Ruzaini. Yang ni beliau memakai baju yang sama warna dan sama corak. Cantek kan? nampak kurus sangat!

Berbanding ini.. nampak naik sikit la..

JANGAN MEMILIH BAJU KURUNG YANG TERLALU BESAR HANYA KERANA ANDA MERASAKAN BADAN ANDA GEMUK. BELI YANG BETUL-BETUL SESUAI DENGAN BADAN ANDA.KALAU SAIZ ANDA M, BELI LAH M. MUNGKIN BAJU TU NAMPAK MACAM LABUH, BOLEH ALTER KAN…

KEPADA YANG RENDAH, DAN BERISI ELAKKAN BAJU KURUNG PAHANG ATAU RIAU YANG KEMBANG-KEMBANG TU YE. APA KATA CUBA BAJU KURUNG MODEN YANG LOOSE. MESTI NAMPAK LANGING!


*taken from here*


tips yang bagus bagi mereka yang suka berbaju kurung, ataupun terpaksa suka berbaju kurung sebab hari-hari kena pakai baju kurung pergi kerja (macam kenai ja).

No comments: