28 February 2013

Haiii ^____^


Assalammualaikum semua. Lama pulak rasanya tak update. Dah nak masuk bulan Mac dah pun kan. Aku bz sangat-sangat tahun ni. Aku pegang 4jawatan penting dalam sekolah. Jadi, kerja banyak bertimbun. Nak kejar dateline. Paperwork pun banyak. Hantar pada boss, boss tak puas hati, edit dan print dan hantar balik, boss tak puas hati lagi, so edit lah lagi sampai boss puas hati. Nak kejar dateline untuk laporan-laporan yang nak hantar ke PPD lagi JPN lagi. haih. Aku cikgu ke, orang keja pejabat nih? Balik pun hari-hari pukul 430petang. Dapat boss pulak yang selalu tanya2 dah siap ke belum, dah siap ke belum. Pastu, tetiba dapat emel dari PPD suruh siapkan laporan dan nak haritu jugak sebelum 12pm. Rasa macam nak pengsan. Tapi bila dah hampir 3bulan begitu, jadi terbiasa. Jadi pelik bila balik rumah, tak angkut segala kerja, jadi pelik bila boleh update belog dengan senang hati. Hehe.

So, sebab kesian dengan blog, aku nak update sikit. Letak gambar randomly, dan cerita itu sikit, ini sikit, boleh? Hehe 

 Tadi ada jamuan Tahun Baru Cina. Kan aku SJKC jadi ramai guru Cina. Ni antara hidangan yang ada. Ni namanya kuih bakul. Kuih bakul kukus. Tahun lepas pun aku makan kuih bakul jugak tapi goreng. Tapi aku suka yang ni lagi sebab kurang manis. Rasa dia macam buah melaka tapi takda inti dalam. Lembik-lembik camtu lah teksturnya. Bahan utama dia, letak gula merah, tepung apa ntah pastu dengan parutan kelapa. Sedap jugak. :)


 Ni kuewteow tomyam yang paling umpphh. Sapa yang tak makan pedas, rugi wooo. Aku menikmati kuewteow ni masa tu, waktu hujan lebat, ditemani dengan lagu jiwang dari Ukays, makcik kedai tu pasang. Aku sampai keluar air mata, air hidung, tak pasti sebab kuewteow ni ke, atau sebab lagu jiwang tu. Hehe.


Ni pulak, kasut aku baru beli di Qbay haritu. Comey dakkk? Hehe. Memang selesa dan tak menyakitkan kaki aku. Aku memang mencari satu kasut yang tumitnya agak tinggi (bagi aku) dan selesa. Dan keesokannya aku beli lagi sepasang kasut bertutup yang memang sangat selesa tapi jenis flat.Tercapai jugak hasrat aku nak beli kasut-kasut ni sebab selalu takda masa nak beli. Ni kasut kerja aku. Kena ada dua jenis kasut. Satu yang bertumit agak tinggi, satu yang flat dan comellll. hehe. Memang sangat selesa. Sebenarnya, kasut bertutup aku memang banyak sangat tapi masa aku beli, aku tak mementingkan sangat tapak dia camna, dalam dia ada pad ke tak untuk keselesaan kaki aku. Asal comel, muat dengan kaki aku, terus aku beli. Bila lama-lama pakai, tapak pun jadi haus. Pastu mula lah nak tergelincir masa tengah melintas siap berbaju kurung pastu semua orang tengok pastu pura-pura check message di hp. -_-'' Terus berazam nak beli kasut baru yang selesa, dan bertapak tebal.

Okey lah. Itu je kot. Nanti aku update lagi kalau berkesempatan. Asssalam.

No comments: