07 December 2011

Batuk

Assalammualaikum. Aku baru je beli antibiotik untuk batuk aku yang tak lega-lega ni. 6 bijik je RM2O. Huh. Mahalnya. Dahla aku tengah takda duit. Dah sebulan lebih aku batuk-batuk. Memula, aku ingatkan batuk biasa je. Lama-lama makin teruk pulak sampai sesak nafas. Aku tak boleh lansung duduk dalam aircond sekarang. Rasa pendek sangat nafas ni. Sapu vicks, baru okey sikit. Tapi kejap je. Tak lama bertahan. Lepas tu batuk-batuk. Hurm. Tak selesanya. Selalunya macam ni lah, kalau batuk dah menyerang, mesti berbulan-bulan baru nak sembuh. Letihnya. :( Aku batuk sampai sakit rahang dan otot perut. Kerap sangat batuk. Ubat batuk pun dah 3 botol aku habiskan tapi macam tu jugak. Sebab tu mama suruh pegi beli antibiotik. Harap-harap dapat sembuh cepat. sebelum aku mula mengajar. Taknak lah batuk ni mengganggu proses pengajaran aku.


2 comments:

chad dd said...

walaikumsalam...
betul ke waniey kalau batuk mkn masa berbulan2?apa yg wat batuk tu berhenti?
sy ada mslh yg sama la...dah 2 bulan..mcm2 ubat da cuba..
antibiotik berkesan tak?

wanieybintang said...

ye chad. antibiotik, insyaAllah berkesan. Kat farmasi ada. Cakap kat penjual tu, kte yg batuk bbulan2 da tak lega, n nak antibiotik yg kuat.