16 December 2011

Tak Habis-Habis

Assalammualaikum. Uhuk-uhuk. Maaf, aku batuk. Tapi memang aku masih belum sembuh batuk pun. Wuwuwuw. Letihnyaaa. Dah nak dekat dua bulan dah batuk batuk dan batuk. Lepas makan antibiotik tu, rasa cam dah nak lega. Dah makin kurang. Tapi tetiba pada suatu hari, aku rasa lain macam. Rasa ni sebijik rasa macam aku rasa masa aku muka-mula nak batuk dua bulan dulu. Tekak rasa cam perit sikit. Dem. Bila batuk dah nak mula lega, tetiba simptom-simptom nak start batuk tu ada pulak. Sampai ke sudahla aku tak lega batuk camni. Uwaaaaa. Sekarang ni, dengan selsema pun turut mengambil acara. Aku rasa sungguh kiut macam baby bila hingus meleleh-leleh di hidung. Kiut kan? Tetiba rasa kiut macam adik sin chan. Tapi walaupun kiut, aku tetap tersiksa menanggung beban ini. Huhuhuh. Tapi bila difikirkan, ni baru sikit je. Nak dibandingkan dengan orang yang sakit eksiden ke, sakit barah ke, yang lebih teruk tu. Setakat aku yang batuk-batuk ni apa lah sangat kan. Jadi aku kekadang rasa malu pada diri sendiri dan Allah kalau aku dok mengeluh yang gedik gedik macam ni. Cuma aku berdoa je, supaya batuk dan selsema aku ni cepatlah sembuh.

So, itu je kot. Ok. Bye

1 comment:

miss E said...

bukan mcm adik sin chan lah. mcm kawan die bo. yg misti ade hingus meleleh kt idong die. heheh kiut sgt.. weyh btw jaga diri. makan obat. ce ang try wat rawatan resdung. ntah2 batuk ang ni sebab kahak resdung ka. mana tau, saja aku bg alternatif.