04 December 2010

have mercy on me, body.


my body is not treating me well.

please. please have mercy on me.
the least thing that i want right now is getting sick.

it's freaking cold right now.
headache, chest pain, everything.
please.please. i don't want to get sick.

ok, erm. let's switch to bahasa.

rasa nak membebel hari ni.
mengenai ciri-ciri blog yang aku suka baca.
sebelum tu, aku nak ucap ribuan terima kasih kepada sesiapa yang follow blog aku ni.
thanks.

ok.
ciri yang pertama.

- penggunaan bahasa.
yep.yep. penting ni. aku akan follow blog yang menggunakan bahasa melayu, bahasa inggeris atau campur aduk pun aku tak kisah. :) asalkan boleh difahami.
yer. asalkan mudah difahami yer. kalau yang guna bahasa malaysia, tapi guna singkatan yang sangatlah singkat sampai it doesnt make any sense, sori lah wei. aku takmau memeningkan kepala aku.

ada yang tak guna singkatan tapi lebihan perkataan le pulak. trend-trend budak zaman sekarang kot. sampai aku tak boleh nak paham satu hape pun.
tambah-tambah aku ni bakal cikgu, jadi rasa makin sakit hati tengok bebudak sekolah yang taip camtu.
ok, contoh ye, perkataan 'tipu' = tifoo.
apa kejadahnya tu wei? kuetiaw kungfoo ka??
shayew ark ukew awww kamooo wart giteww.
haii. sabar je kan.
well, aku dah nak dekat berapa kali dah post entri pasal ni.
tapi ada jugak je terserempak dgn budak-budak camni.
kids, grow up pleasee!
kalau cikgu bahasa kamu tengok ni, mau pingsannn. tauuu

- font yang kecikkkkk.
as all of you are aware of, aku ni seorang perabun tegar ye.
jadi aku tak suka la nak kecik-kecikkan bijik mata ni nak membaca tulisan kecik-kecik ni.
penin pala wehhh.
aku suka font yang normal dan jelas dibaca, :)

-font berkaler yang tak sesuai.
haa, kaler pulak, background puteh, font kuneng kan.
memang menimbulkan cacian dan makian laa.

tu je ah, buat masa skarang.
tak larat la.
cikgu waniey mau relax dan habiskan novel nya.
eh, best wehh, private series-perfect mistake.
so gonna buy the rest.
ok
assalammualaikum.

No comments: