27 December 2010

senyum


tadi aku bosan,
lalu aku pergi shopping sikit barang dapur yang mama suruh beli.
p shopping kat giant.
giant kesayangan.
hehe

banyak gak benda yang nak dibeli,
jadi aku amekla raga tuh.
malas nak amek troli.
nak menolak ke sana ke mari troli tuh sensorang.
sangatlah tak style okeiii.
bawak raga style sikit.
style ala-ala mak datin gituu.
heheh

pastu tengah syok-syok dok pilih pilih pringles.
aku nampak mamat ni.
senyum kat aku.
aku macam, eh?
aku kenal dia ke?
ke dia senyum kat orang lain?
mungkin dia tengah cakap-cakap dengan orang lain ke..

so, kiranya aku tak membalas la senyuman dia tuh.
aku buat bodoh je.
meh nak bagi description sikit pasal mamat tuh.
dia berbaju putih, fit sikit.
berseluar pendek puteh.
kasut croc puteh.
aih, dah macam jururawat pulak kan,

pastu aku pi belek kat bahagian aiskrim pulak,
tengah khusyuk gila aku belek aiskrim.
aku ni tabiat aku,
nak beli apa sekalipun,
aku memilih selama berjam-berjam.
dan tak tentu pun aku beli benda tersebut.
hehehe.

so, khusyuk gila ah ni dok pilih aiskrim.
nampak hagen daasz nih.
dengan baskin robin.
hagen dazs tuh aku belek je,
sebab bekas kecik je, tapi rm27.
hengat aku ni anak presiden filipina kah??

pastu tengok baskin robin tuh, ok la
takda ar mahal kan.
dok pk nak beli ke tak nak
sebab aku dah taklama nak duduk rumah,
cuti dah nak habis.
kang beli, tak sempat nak habiskan pulak.
sebab aku sorang je yang nak makan pun.

tengah dok pikir masalah negara ni,
tetiba, mamat baju puteh ni pun datang dekat bahagian aiskrim
datang berdiri sebelah aku pilih aiskrim.
nampak cam dia pun nak beli yang hagen dasz tuh,
so aku beri laluan kat dia,
aku pi jauh-jauh.
hehehe.

pastu, pastu aku senyum kat dia.
haaa, gedik tak aku?
hahah,
senyum kan satu sedekah.
so aku dok bersedekah la tuh.

dia datang shopping sensorang je.
cam aku.
heheh.
dia datang beli barang-barang dapur.
hehehe.
cam comel je lelaki datang shopping barang dapur sensorang.
hehe.

dia comel gak.
puteh, dah la pakai baju suma puteh.
dia pun puteh.
eh, dia manusia kan??
kot makhluk lain kee..
uhuk3.

so, aku tengok dia gi bayar kat kaunter...
lepas tu dia blah,
aku pun blah...
hahaha

hurm.
cam takda motif pulak cerita aku ni kan.

pastu ada lagi satu cerita,
time tu tengah drive my baby oranje.
aku keluar jenjalan dengan seseorang ('seseorang' tu tak semestinya lelaki').

pastu yg seseorang ni, dia memang banyak cakap.
cakappp je duapuluhempat jam.
aku tak suka orang cakap bebanyak.
bosan tau tak?!
cakap sampai aku nak bercakap pun takda peluang.

so dah dia dok potpet potpet,
aku focus je drive.
pastu masa nak belok satu simpang,
ada la satu moto ni melintas.
ada dua orang mamat.
penunggang dan pembonceng.

aku tengok dia, aku senyum.
hahaha.
bukan aku kenal pun.
sesaja senyum.
sebab bosan dgar seseorang tu bercakap (eh? ada kaitan ke?)
tak, aku just nak cari something yang boleh distract dari dengar orang tu dok membebel apa ntah.

so, si penunggang ni perasan yang aku senyum.
si pembonceng tak pasan pun.
so, dia pun cam tertoleh-toleh ke belakang,
sambil cakap kat member dia, aku senyum kat dia.
dan dia pun senyum kat aku balik.
hahaha,
semua ni terjadi masa aku tengah driving, dan dia tengah menunggang motosikal.

pastu, dia pun memecut laju.
aku belok ke satu simpang ni,
tengok-tengok ada mamat ni, benti kat sebuah rumah ni.
dia hantar member dia kot.
pastu dia senyum kat aku.
aku pk, eh, sapa lak senyum kat aku ni?
pastu ingat balik,
ohhh.. mamat tadii.
so, dengan pantas aku sengih kat dia balik.
hahah

aku tak perasan pun muka dia,
sebab dia pakai helmet kan.
masa jumpa kali kedua tu, dia masih dengan helmet lagi.

pastu, bila aku melepasi dia je,
aku saja la tengok cermin pandang belakang tu kan,
tengok, dia masih lagi dok perati kereta aku,
sampai la, kereta aku belok ke simpang lain.
heheheh

kelakar lak bila aku ingat.
agak-agak nanti dia cam tak aku dan si baby oranje ni.
yalah, keta viva oren ni bukan banyak pun kat kulim.
aku bukan cam pun muka dia.
hahaha.

so, begitulah cerita aku.
hidup misti mau senyum.
aku ni, sebenarnya, kalau orang tengok dari jauh,
orang suka cakap, aku ni bermuka serius.
suka kerut kening.
padahal, aku sendiri tak perasan pun aku berkerut camtu.
hahahaha

kita mestila berwajah ceria.
tapi janganla, pasni, kau tengah drive,
kiri kanan kau nak sengih pulak.
tu gilo namo nyoo.

oklahh.
nak tengok tv.
byee
assalammualaikum

No comments: