13 April 2010

aktiviti sorang-sorang

.
dah lepas dah gian aku nak ber karaoke.
dulu masa kat uni.
selalu ja pi melalak kat tempat karaoke.
dah balik rumah ni,
tak boleh nak karaoke sebab mic rosak, vcd player pun rosak.
so dah lama gila tak karaoke.
.
pastu, hari tu abah pi beli mic baru,
dvd player baru.
dulu-dulu, dah lama dah,
dalam 6-7 tahun lepas,
abah ada beli vcd player yg dulu tengah hot tu.
ala, yang kalau lagu dimainkan,
dia ada cam corak-corak colourful je kat skrin tu.
hehe.
beli satu set dengan 4 bijik speaker.
kena bebel jugak la dgn mama 10 hari 10 malam.
pastu beberapa tahun guna, dah rosak.
sayang gila.
dah la ribu riban beli.
.
pastu beli vcd player yang cikai punya kat carrefour.
tapi yang tu takleh karaoke,
hanya bleh tengok cd ja,
dvd pun takleh tengok.
hei. sangatlah cikai.
.
pastu tah camne yang tu pun rosak.
pastu aku ttbe rasa gian nak karaoke.
aku cakap kat abah.
abah pun kaki karaoke gak sebenarnya.
so, dia pi beli mic, dvd player sume,
pastu beli usb amenda tah supaya boleh connect dgn speaker 4 bijik yang lama tu.
so boleh guna balik la speaker tu.
.
pastu hari tu pi shopping cd karaoke.
ha, berapa keping aku amek,amek dan amek.
tapi tension arr,
lagu omputih takda lak yg versi karaoke.
aku ingat nak amek lady gaga ke, kelly clarkson ke,
bagi abah joget skit kan.
hahahah.
tapi takdo pulak.
.
takpelah,
so aku amek lagu melayu je la.
lagu jiwang pulak tu semua.
hahahaha.
.
so tadi,
aku nak melepaskan gian aku.
pasang karaoke,
lagu siti dgn pojiah letip yuuuu.
hahaha.
dengan speaker baguih punya kan.
aku mmg cam lupa diri jap ar.
rasa cam tgah dok karaoke kat tempat karaoke.
tapi aku gi tutup semua pintu tingkap rumah dulu.
segan la wei jiran dengar ada katak dok nyanyi.
hehehe.
.
skang ni, sora dah takdak.
tapi puassss.
puas giler lahh.
aku tak puas hati,
nak jugak cari cd karaoke omputehnya.
kat mana ntah nak cari.
.
ni kalau mama tau aku dok melalak ni,
kompom kena sound
'caq ni dari dok melalak tak tentu hala, baik habiskan baca quran tu, lagi bapa juzuk lagi?'
haa, amek ko.
jalan tunduk tengok lantai terus lepas tu.
mama tak minat semua-semua ni.
aku dengan abah ja minat menda-menda camni.
macam, gajet-gajet computer, camera, aksesori kereta, handphone, tv n etc.
semua tu aku dgn abah minat.
mama minat pasu-pasu, sofa-sofa semua tu lah.
hehe.
aku minat gakla skit-skit menda tu.
.
oklah, aku haus lah.
dok melalak jer.
pasni nak try cari dvd karaoke linkinpark pulak.
baru rockk.
ok bye semuaa.

No comments: