27 April 2010

sedikit update.


hye.
aku dah melepasi 2 temuduga.
tinggal 1 temuduga ja lagi.
macam kena ja semua tarikh-tarikh temuduga tu.
yg 1st 24hb
2nd 26hb
3rd 28hb.
kira ada la masa aku nak prepare kan.
so, esok temuduga untuk Kolej PTPL.
kena buat mock teaching utk The Tempest (William Shakespeare's play)
dengan Letter of Complaint.
nak kena prepare dalam bentuk powerpoint.
sesiapa yg ada idea utk membantu aku, sila-sila lah.
sebab aku tak ready apa pun.
hahahah.
.
yg letter of complaint tu nak buat complaint pasal ape ek?
layanan yg buruk sewaktu di hospital ok tak?
aku rasa isi tak penting.
mungkin yg penting nya, cara-cara nak tulis surat rasmi.
date letak kat mana, tajuk kat mana
ntahla. doakan ya aku untuk esok.
.
temuduga yg pertama tu, MEDSI (24.4.2010)
ok ja jawab.
cuma aku sampai lambat sebab jalan sesak.
so, macam bila sampai tu, dgn tercungap2 nya,
cari tempat duduk lagi sbb ikut angka giliran.
pastu fikiran pn jadi mcm tak stabil sikit.
sebab kelam kabut kan.
tapi berjaya siap dlm masa 20mins.
300 soalan in 20mins.
sempat check balik semua.
dahla sebelum nak pegi test tu, ic aku cari tak jumpa.
adeii , mmg berpeluh-peluh.
nasib baik last-last tu jumpa.
.
temuduga yang kedua,
KPLI,
ok je.
everything went well.
alhamdulillah aku tak nervous.
maybe tunggu turn lama sangat,
membuatkan aku bosan.
jadi dok borak-borak dgn calon-calon lain,
tetiba nama aku dipanggil masuk.
kira tak sempat aku nak nervous semua,
dah dipanggil.
so masa masuk aku sengih ja kat panel-panel.
aku boleh bercakap, buat mcm panel tu member-member.
kira aku tak nervous la.
TETAPI.
spoil kat dua benda.
ko-k aku sebab aku tak byk sijil,
n segala sijil semua aku letak dalam box file (yg baru dibeli di koperasi di tpt temuduga)
yg pasal sijil tu, aku mmg lupa gila2 la, ada ke letak dlm a4 envelope.
padahal dah berlambak intebiu aku dok pi sebelum ni,
mmg aku dok letak dlm folder file tu.
ttba intebiu penting cam KPLI ni, boleh nyanyuk letak dlm box file.
aku rasa mlm tu aku nervous tahap kambing punya,
jadi tak smpat pikir pasal tu.
so, dorang cakap aku punya command of english semua takda masalah,
cuma tula.
2kesalahan bodo yg aku buat tu.
entahla..
berserah je kepada ALLAH SWT.
si panel tu cakap, balik ni semayang, mntak doa byk2.
huhuhuh.
sebelum tu aku ada berbahas something dgn panel tu.
dia tak puas hati dgn statement aku.
dok debate punya debate,
aku mcm mls nak debate lg,
aku ngaku kalah je la.
iyekan je apa yg dia ckp.
kang tak pasal marks kena deduct pulak.
kalau nak tunjuk pandai pun mesti kena pada tempatnya.
betul tak?
ekekekekek.
.
ok2.
aku nak pi buat preparation untuk esok.
babaiiiiiiiiiii.
:)

No comments: