29 September 2012

I Should Be a Bank Officer Instead of a Teacher

Memang setiap kali aku masuk bank tak kira lah bank mana untuk keluarkan duit, pasti ada insan yang datang mintak tolong aku untuk keluarkan duit depa. Tak kira lah, pakcik ke, makcik ke, uncle ke, auntie ke, mat Bangla dan Nepal pun ada dan yang paling mencabar seorang lelaki India yang bisu (tapi aku tak pasti beliau pekak atau tak). Dah orang mintak tolong, aku tolong dengan ikhlas. Tadi pun ada auntie ni, tetiba aku nak keluarkan duit, tetiba dia datang rapat kat aku dok usya skrin ATM. Aku pun macam aikkk sambil tengok muka auntie India ni. Pastu dia kata dia nak mintak tolong, dia tak reti nak guna mesin tu. Ok ok auntie, auntie tunggu turn auntie dulu, nanti saya tolong ekkk. Dalam bank tu, punya ramai orang beratur, aku jugak yang menjadi pilihan. Macam ada ayat perasan je kat situ. Kih3. Yala, aku rasa aku ni muka manis, comel dan baik hati kot. Sebab tu semua datang nak mintak tolong kat aku. Kahkahkahkah. Lempang saya pliss. Tak pun muka aku ni macam muka pegawai bank. Aku rasa aku mungkin patut jadi pegawai bank dan bukan seorang cikgu.


No comments: