10 September 2012

Random

Aku hairan lah. Setiap kali aku check carian keywords di nuffnang kan, mesti ada nama kawan baik aku ni. Sapa yang dok taip nama dia kerap sangat ni? Stalker mana ni?? Ke, secret admirer dia? Dia tu boleh tahan cun. Dah-dah la, aku dah takmau cerita pasal dia dah. Stalker ni kekadang marabahaya jugak.

Well, lama gak tak update blog. Bz sungguh! Tapi macam-macam nak update sebenarnya. Banyak betul cerita bermain dalam kepala hotakk aku ni. Tapi aku malas nak karang cerita. Huhihuihi. Kan bagus, kalau apa yang kita fikir nak update je, terus diupdate dalam blog. Haa, tak payah nak karang bagai dah. Maka, akan wujud lebih banyaklah insan pemalas macam aku ni ha.


Esok, aku jadi pengawas UPSR. Pertama kali ni. Esok kertas subjek apa ntah. Hahaha. Sampai tak amek tau pun kan. Yang aku dok perati adalah waktu mula dan habis je. Kalau habis awal, boleh terus balik rumah. Heee. Pastu subjek English hari Khamis. Yang tu, pasti aku ingat sebab anak murid aku akan berjuang untuk subjek yang aku ajar pada hari tersebut. Anak-anak teacher, semoga dapat menjawab dengan tenang ya.


Cabaran aku setakat ni berjalan dengan lancar. Perut sudah kempis bhaiii. Yahooo. Cuma bahagian peha yang degil nak mamp ni. Lemak, nyah kauuuu. Shuhhhhh!!! Muka aku pun, aku rasa macam bujur sikit. Kahkahkah. Perasan je. Takpa, kita kena berfikiran postif untuk menaikkan usaha kita dalam melengkapkan cabaran ini. Ye dokk?


Eh, semalam kan, aku terperasan profile kawan lama aku ni. Kawan sekolah dulu. Lama gak la aku dok perati muka dia. Eh, dia kah ni? Awat muka lain? Tapi nama tu dah betul. Muka pun ada lah iras dia, cuma lain sikit. So, aku pun kelik lah kat profile dia, tengok gambar-gambar dia. Agak tanjat boboi jugak lah aku ni tengok gambar-gambar dia. Well, aku taklah terkejut sebab gambar dia seksi. Ramai dah kawan aku seksi lebih teruk dari dia tu. Cuma yang buat boboi tanjat ni adalah, dulu kat sekolah dia lain maaa. Dia pendiam. Selalu kalau aku buat lawak merapu, dia adalah tak paham, dan aku selalu gelak dengan lawak aku seniri. Hehehehe. Kekadang aku ngusik-ngusik dia sebab dia kan cam pemalu dan pendiam. Makin galak aku dok usik dia. Dia pun aku malu-malu tucen. Kira, dia ni jenis baik-baik la. Pakai baju sekolah pun kemas, takda singkat-singkat macam kawan-kawan sehegeh aku. Hehe. Tapi aku pakai baju standard ek, takda singkat-singkat. Nanti abah marah kalau pakai gitu. Tapi aku selalu lah bising-bising dengan member-member aku dalam kelas. Beliau akan duduk diam dan sembang secara senyap je dengan geng spesis dia gak. Dahla dok depan sekali kann. Beza la dengan aku dok terperuk kat hujung kelas. Hahahah. Dia berasal dari kawasan luar bandar. So, bila aku tengok dia terus berubah jadi gitu, of kozzz mak terkezuts. Tudung, of course terbang ditiup angin badai. Singlet, suar pendek, rambut oreng. Oh nooo. Dia jugak dok mengaku dengan member aku, dia sedang baik dengan suami orang. Aku memang tak paham lah pempuan yang suka sangat nak rampas suami orang nihhhh. GERAMM! Hm. Aku harap dia berubah.Aku pun bukan baik sangat. But seeing a good girl gone bad is not good. Rugi, sebab dia pada asalnya baik. 

Ada sorang lagi member aku pun cam dia gak. Tapi lagi lah, dlu bertudung labuh. Pastu tetiba jadi seksi sangat-sangat-sangat. Tambah pulak dia cantik. Tapi tengok sekarang, dia sudah  mula pakai tudung walaupun, baju masih sendat amat. Takpala, dia berubah pelan-pelan kan? Aku pun sedang berusaha keras jugak ke arah perubahan positif. InsyaAllah.

Semalam kan, tetiba ada sorang insan ni, dok buat luahan perasaan pulak kat aku kann. Eh, kamu, jangan yer. Bahaya okeng. Dah berapa kali, aku kata sudah-sudah la tu brader. Tapi masih tak berputus asa. No,no,no. Aku tidak mahu kamu. Pergi lah kamu main jauh-jauh. Kasihan lah pada dia. Jaga lah dia baik-baik. Tidak perlu nak jaga aku lagi. Aku dah ada orang lain jaga. Ceceeyyy. Hihihihi. 

Ok kot. Aku nak study sikit, perkara yang aku kena buat esok masa jaga UPSR. Banyak siot benda nak kena buat. Tengok macam senang ja kan, jaga exam. Padahal, banyak gila borang nak kena isi.


Ok, bye bye


P/S : Aku mahu yang indah-indah sahaja.


No comments: