26 March 2009

berdebu.

uncle, kenapa uncle mesti menggerudi bilik saya ketika saya sedang khusyuk menyiapkan tesis saya?
dan meninggalkan pula kesan debu-debuan dan habuk-habuk yg degil di dalam bilik saya.
tidakkah uncle tahu bahawa saya terpaksa menangguhkan kerja saya lalu terpaksa mengemop habuk-habuk dan debu-debu ini?
sudah dua kali uncle menggerudi dinding bilik saya. jadi, sudah dua kali la saya terpaksa mengemop seluruh bilik saya.
bertambah buruk lagi apabila rumah saya ini tidak mempunyai batang mop. maka saya terpaksalah menjadi bibik indon dengan mengemop bilik saya menggunakan kain buruk.
uncle, sakit tau pinggang saya. terpaksa membongkok-bongkok untuk mengelap segenap ruang lantai ni.

uncle, lain kali jika ingin menggerudi, sila bawa vacum cleaner dan batang mop sekali.

notakaki: Tahukah anda Nur Shazwani Bt Abdul Azim sangat suka makan. Abaikan tentang badannya yang kurus kering itu. Beliau sanggup bangun tidur di tengah malam dan memasak. Dan selepas kenyang, beliau menyambung semula tidurnya.

2 comments:

AIN said...

haha. makan itu penting. jom supper! :P

wanieybintang said...

mari encik Ain. sy sgt lapar giler skali skarang. huhu