24 March 2009

rm200


ok. i don't really know where to start. because there are too many things that are bothering me right now. And one of those things really increases my temperature. urghhh. that $$$$ thingy.

sangat marah. marah. marah. dan malu masih ingatkah anda mengenai wang ganjaran yg aku katakan tadi? (bagi sesiapa yang tidak mengetahui apa-apa, sila baca entri yang sebelumnya)

ok. tadi aku dengan megah dan riaknya bersama Reena dan Myra pergi berjumpa dengan Dr. Zalina untuk menandatangani senarai nama kami yg terlibat dengan review novel tersebut.

apabila sudah menandatangani, aku agak terkejut melihat di tepi namaku di senarai tersebut tercatit rm150.

aikk?? kata rm200
. apahal rm150 ??

aku pun bertanya kepada Dr.Zalina yg berstail Bienda itu.

aku: Err. Dr, that day, as far as i can remembered, you promised to pay us rm200? and why suddenly rm150 plak?

pastu, Dr. Zalina pun jawab

Dr. Zalina: oh. yea. we've planned to give you rm200 at the 1st place, but then the higher officer said that.. (blablablablaabla. aku kurang memahami apa yang dia cuba sampaikan) and you will only get rm150.

aku sangatlah geram, tetapi masih mampu tersenyum manis kepada Dr. Zalina selaku kawan baik Dr. Noraini..

aku: when will we get the money?

Dr. Zalina: i am not sure about that, because they have to approve your claim first, and then another party will approve it. it will take a few processes.

hak ela. kebodohan keamatan. aku sangatlah kecewa mendengar pernyataan Dr. Zalina itu. aku ni siap dah buat wish list lagi dengan rm200 itu.

haiii... adakah aku tidak akan wang tersebut buat selamanya? entahlah.

Minggu ini aku sangat sibuk. Sangat. Sibuk dengan pelbagai tugasan dan tesis. Assignment sangatlah banyaaaaaaaaaaaak. heh.

Tapi masih sempat untuk meng update blog dan tidur siang. Para blogger, sila tampar pipi budak pemalas ini.

p/s: tadi abah telah memasukkan duit di akaunku. heheeeeee. aku tidak miskin lagi.

notakaki: Aadakah anda tahu bahawa ketika berumur 10 tahun, Nur Shazwani Bt Abd. Azim pernah menabur-nabur bedak di atas lantai di rumahnya dan meluncur-luncur di atas lantai tersebut seakan-akan memakai kasut roda. Ayahnya yang tidak tahan dengan pembaziran bedak itu, terus membeli dua pasang kasut roda. Satu kepada beliau dan satu lagi kepada adiknya.

No comments: