24 March 2009

$$$$$$

aku: helo
noni: helo, shazwani.
aku: yes?
noni: this is DR.Noraini.
aku: yeah Dr. (amat3x takut jika dia sedang membuat panggilan ugutan berkaitan dgn tesisku)
noni: do you have class today?
aku: yeah.
noni: ok, what about tomorrow?
aku: no, i got no class tomorrow.
noni: ok.ok. do you want to come to pusat today?
aku: oh, yes. we got a discussion today at ppbl (Pusat Bahasa dan Linguistik). we will be there
around 1.30pm
noni: ok good. can you tell those 10 people who are involve in the novel review thing to meet me
here at the pusat at 2.15.
aku: hm. ok. i'l try to..

(dipotong oleh noni)

noni: no. dont try. you MUST tell them. i need all of you to sign a few documents regarding to
your payment.
aku: owh ( senyuman yg sgt besar sehingga ke kening) ok3. i will try my best to inform those ten
people.
noni: ok then. tq. bye.
aku: bye.

ok. perbualan tersebut terjadi ketika aku baru bangun dari tidur dan aku sgt2 lah blur ketika menjawab hp ku.

ok. anda masih kabur mengenai dialog di atas. mari saya ceritakan.

pada tahun lepas yakni, semester lepas, sebelum kami pelajar-pelajar ukm cuti semester, kami telah mendapat satu tugasan.
Sang pensyarah Pusat Bahasa dan Linguistik, Ukm, telah mendapatkan 10 orang pelajar tahun akhir bagi menyiapkan tugasan tersebut.
Dan aku adalah salah seorang daripadanya.
Tugasan kami adalah untuk membuat satu review novel sebanyak 6 helai bagi 2 buah novel.
Dan kami dijanjikan bayaran sebanyak rm200 seorang.

~~~~

Masa berlalu, dan kini semester baru menjelma. Kesemua 10 pelajar telah menghantar tugasan masing-masing. Dan kami masih belum menerima bayaran.

~~~~

3 bulan telah berlalu. Kesepuluh-sepuluh pelajar semakin kurus dan tidak bertenaga akibat kesempitan wang yg kritikal. Apabila ditanya, dikatakan wang tersebut masih di proses. hmmm.

~~~~

1 bulan berlalu. kami sepuluh pelajar semakin nazak dan ada di antara mereka yg sudah menempah batu nisan untuk menghadapi sebarang kemungkinan.

~~~~

dan tiba-tiba, pada pagi yg dihiasi dengan hujan dan petir ini, Dr. Noraini telah memberikan sinaran baru kpd kami. haaah.. sgt seronok.. :)


notakaki: Do you know that Nur Shazwani Bt Abdul Azim is very sensitive. People always think that she is agressive and hard.



No comments: