19 June 2011

hellewww !

.
.
assalammualaikumm.
dua tiga hari ni, aku rasa masa aku agak terisi.
di samping menjadi seorang suri rumah sepenuh masa di rumah.
akhirnya aku keluar bersosial.
hahaha.

adeh.
elaun ni nak masuk ke taknak?
i need moneyyy so badlayyy.
no money, no outing.
huh !
tapi ada jugak outing yang fully sponsored oleh orang-orang yang baik hati.
hehehe.
terimakasih ye, kamu, kamu dan kamu.
selalu je orang ajak aku keluar.
teman dorang gi sana sini.

aku cakap, boleh je.
tapi aku takda duit nak makan ke wayang ke.
then dorang cakap,
ok, takpa, ditanggung sepenuhnya.
wallahh!
niceee!
hehe.
makan ditanggung, tiket wayang ditanggung, minyak kereta pun ditanggung.
terimakasihhh..
rezeki...

ok, so tadi petang, aku ikut abah n adik pergi jogging kat Tasik Kulim.
and guess what?
dorang tengah race bot.
ala bot mainan.
teruja gila aku tau.
memang selalu aku dengar mama cerita setiap ahad, selalu orang datang main bot.
tapi belum pernah tengok lagi.
so tadi aku tengok la.
end up, aku tak jogging tapi duduk melangut tengok dorang main. hehe

ramai jugak orang hari ni
semua nak tengok bot.
bot tu dikawal oleh pemiliknya dengan alat kawalan jauh.
besar jugak lah bot tu.
pastu dia punya kelajuan.
fuhhhh.
laju gilaaa
dengan bunyi enjinnya lagi.
memang mengujakan.
hehe.

tadi ada la dalam 4 biji bot.
masing-masing berlumba.
hahaha
serius terhibur aku tengok.
aku rasa kalau berlangganr dengan ikan jerung ke,
mau mati kot ikan tu.
laju sangat.

tapi tu perlawanan suka suka je.
takda lah hadiah ke apa.
sebagai hobi di masa lapang je.
ada yang tengah-tengah main tu, minyak habis.
jadi tersadai kat tengah tasik.
terpaksa la pemilik dia naik bot (bot betul yaa) pergi ambik balik bot mainan tu.
tapi best lahh.
hehe
aku tanya abah aku, dia tak teringin ke bot mainan tu
sebab abah aku memang minat benda-benda gini.
helikopter yang remote control tu banyak gila kat rumah.
6 7 buah ada.
tapi main kejap je, pastu tak main dahh.
yang ni pun abah tak minat.

kat tasik ni macam-macam aktiviti.
ada orang main skateboard lah,
photoshoot lah,
main basikal yang ala-ala x game tu lah.
aku tengok dorang datang bawak DSLR, mula la aku nak start berangan
bila laa, aku nak rembat satu nih.
haihh...

ha, ini la bot nya. laju gilaaa.

.
pastu tadi aku basuh oranje.
kotor betul aku tengok.
kesian kat dia,
lagi dua kereta bersih ja,
dia sebiji ja kotor.
so untuk mengelakkan oranje merasa rendah diri terhadap lagi dua biji kereta,
aku pun ambik keputusan untuk memandikan beliau.
aku sebenarnya lebih suka basuh sendiri dari hantar carwash.
basuh sendiri lagi best.
lagi puas.
dapat bermanja dengan oranje.
dapat tengok scratches yang sebelum ni tak pernah pun kita perasan.
dan boleh basuh dengan teliti.
sampai sportrim pun aku gilap bukan main lama.
hahaha.
overrr.

pastu bila dah habis basuh,
rasa cam puass je tengok beliau dah berkilat-kilat.
wewiiitttt.


ehh, oranje comel sape nii??
heheheh.
oranje dah bersih,
dah wangiiii

.


ha, ada nampak kelainan tak kat seat belakang ni?
sesiapa yang pernah naik oranje ni confirm lah perasan apa kelainan dia.
kan??
hahahaha

lepas basuh tu,
aku vacuum lagi.
lap sana sini kat dalam dia.
taktau la kenapa aku particular sangat dengan oranje nih.
tak boleh tengok kotor sikit kat dalam ke luar ke.
kat dalam kereta aku akan pastikan,
tak da benda asing pun kat atas seat.
mesti kosong ja.
taknak ada buku ke barang-barang lain ke,
kasut ke, wrapper gula-gula ke.
kenapa ntah aku particular sangat.
bilik sendiri pun aku tak jaga sampai gitu.
hehehe

dan aku tak suka sangat hias kereta aku dengan aksesori.
macam bantal ke,
apa-apa lagi yang bersangkut kat cermin depan tu ke.
aku nak simple je.
skang ni dalam kereta aku cuma ada,
si katak gemok hijau yang dah tua dan tak mampu nak berjoget (thinking of taking it off soon)
perfume ambi pur.
itu je.
ha, dengan payung sebatang.
sebab aku ni mengada sikit.
tak boleh kena setitis hujan pun.
nanti pening-pening, muntah-muntah.

daan,
lupa nak cakap.
aku dah tengok KL GANGSTER.
memang tarbaekkkk.
ala, pegi tengok berdua je.
dah adik aku pun bz je,
tak leh nak teman aku.
tapi cerita ni agak ganas sikit la.
ayat dia pun .
barua lah, sial lah, hanjeng lah.
not so suitable for kids i guess.
tapi masa aku pegi tengok hari tu,
berderet budak sekolah belakang seat aku.
hadehh.

dahla masa scene perempuan menari kat club,
ditendang-tendangnya seat aku.
sakit apa ntah.

oklah.
dah kot.
got something to do.
daa




No comments: