05 October 2011

awat aku seronok sangat?

Berkaitan dengan entri aku yang terdahulu tu. Aku kan, nak sangat cerita kenapa aku rasa seronok dan macam menang besar hari tu tapi tak boleh la. Sebab nya, blog aku ni terlalu public. Bosan kan blogspot ni? Macam yang aku cakap dalam entri aku yang lepas tu, kan best kalau blogspot ni ada setting untuk private kan entri kepada sesetengah orang ja. Haish. Sebab aku nak hide kan entri ni dari sorang je. Tak ramai pun.

Tapi tak pa lah. Aku bagi hint je lah kenapa aku gembira sangat. Sampai sekarang pun aku masih tersenyum ni. Tersenyum bangga + jahat. Muahahahah! Aku rasa gembira sangat sebab aku dah menang dalam satu pertandingan ni. Menang tanpa bertanding pulak tu. Tu yang aku gembira tu. Aku duduk rileks dan bertenang je, dan tup tup saingan aku dah kalah teruk, jatuh terduduk. Tu yang aku syok sangat tu. Ni aku tengah belek trofi kemenangan aku lah ni. Kepada saingan aku yang dah kalah dengan aku tu, aku nasihatkan, sebelum nak mendaftar dalam pertandingan ni, fikirlah masak-masak dulu samada kau mampu atau tak nak menerima kekalahan ni. Sebab bukan aku yang mulakan pertandingan ni, kau yang beria nak mulakan. 

Tapi dulu, aku pun pernah kalah dengan dia. Sekarang, dia pulak kalah dengan aku. Kira macam seri la kan? Tapi aku rasa tak seri la, sebab cara dia menerima kekalahan dia ni lebih pathetic dari aku dulu. Bermakna, 1-0 la sekarang. Kan?

Okey. tu je. Assalammualaikum.

P/s : Kalau nak faham entri aku ni, kena baca out of the box. Kena baca dari sudut tersurat dan tersirat. Maaf, dah memang hobi aku menulis/menaip secara sarcasm/metaphorically.

No comments: