10 October 2011

Gila punya orang

Tadi kan, aku keluar dengan mama aku. Aku yang drive. Pastu sampai ke satu lampu isyarat ni, lampu tengah hijau, jadi mesti kereta pun memecut laju la kan sebab nak kejar lampu hijau tu. Aku tak la laju pun sebab masa tu baru je hijau so kereta depan aku macam baru nak bergerak jalan. Lepas tu kan, aku nampak sorang lelaki ni, dengan getah paip berjela-jela dia sangkut kat bahu dia. Dia nak menyeberangi jalan tu. Masa tengah jalan tu kaki dia tersadung, sikit lagi nak jatuh dan masa tu jugak kereta pun baru nak jalan sebab lampu hijau kan. So, kereta tu sempat la brek. Nasib baik tak langgar dia.

Lelaki tu pun dah selamat menyeberangi jalan, dan lampu isyarat pun masih hijau. Aku pun gelak-gelak lah dengan mama aku sebab, dengan getah paip berjela-jela dia bawak tu, sampai nak tersadung kaki terpijak getah paip tu. Muka pulak serius gila. Pastu kan, turn kereta aku nak jalan, dia melintas pulak ke seberang jalan, kira macam patah balik la. Melintas pulak depan kereta aku. Pastu dia kutip apa ntah kat jalan. So, aku ingat dia patah balik sebab dia tercicir barang ke apa kan. Pastu kan, lepas amek barang dia yang tercicir tu yang aku nampak cam batu je, dia campak pulak ke seberang jalan ke sana. Pastu dengan selamba badak nye dia lintas lagi depan kereta aku time lampu isyarat tengah hijau tu, semua kereta yang tengah laju, semua terhenti-henti. Pastu, aku pun masa tu, slowkan je. Takut kang tetiba dia berlari sesuka hati dia. Lepas dia campak batu ke seberang jalan tu, dia pegi kutip batu tu dan dia campak balik ke seberang jalan.Jatuh la dekat tepi tayar kereta aku, so aku kena stop kejap bagi peluang dia datang kutip batu dia tu, lepas tu, terus aku pecuttt. Huhuhuhu. Pastu kan, aku tengok melalui cermin pandang belakang, dia dok wat gitu gak. Habis semua kereta terhenti-henti time lampu hijau tu. Gila betul. Merata-rata dia campak, pastu kutip, pastu campak. Eii. bahaya betul. Mau ada kereta tengah pecut dari jauh nak kejar lampu hijau, pastu tak perasan dia, BAMMMMM! Gila punya orang.

P/s : Kesian dia. Mesti dia tekanan perasaan sampai jadi camtu..

No comments: