29 January 2012

Back to Basic

 

Aku selalu perasan yang bila aku pakai cermin mata, otomatik kening aku akan jadi lebat dari biasa. Tak tau lah kenapa. Adakah mungkin ia disebabkan ilusi optik? Dan kalau pakai cermin mata, aku rasa macam sangat over kalau aku pakai blusher dan lipstik. Tengok cermin, tengok muka sini dah macam opera cina.

Tapi kalau aku pakai lens, aku pakai blusher dan lipstik, tak nampak over pulak. Kening pun normal. Selalunya aku hitamkan jugak kening aku dengan celak walaupun kening aku memang dah lebat. Saja mengada dan hasilnya kening aku nampak comey la sikit walaupun tak berapa ada beza sangat pun antara sebelum dan selepas. Hahahah.

Tapi kan, kalau aku pakai cermin mata, pastu aku hitamkan sikit kening aku. Tudia, nampak macam Sin Chan terus abaq hang ! Awat ek? Cermin mata ni, memang membawa perubahan kepada muka kan? Antaranya, cermin mata boleh membuatkan muka kita nampak lebih bersegi. Kira macam nampak muka lebih kurus arr. Lagi-lagi kalau pakai cermin mata berbingkai empat segi. Yang tu aku taktau sebab aku nampak muka aku sama bulat ja. Cuma bila pakai cermin mata ni, aku selalu perasan aku nampak pandai sikit. Muahahahah. Sebab kawan mak aku pernah kata aku ni muka pandai (bila pakai spek) Padahal pandai buat eskrem oreo je pun (tetiba).

Tapi, kalau anda memakai cermin mata dan memakai pakaian yang sesuai, memang anda akan nampak lebih terpelajar. Betul ni. Tapi biarlah cermin mata yang sesuai ek. Ni dok sarung cermin mata hat macam korea dok pakai, hat serupa tokwan-tokwan dok pakai, bingkai itam patsagi besaq tu, tak payahlah.  Ni adik aku baca kompom terasa ni. Kahkahkah. Tapi serius, cermin mata tu orang memang tau kita sengaja pakai untuk mengikuti arus perkembangan fesyen. Amboi, mengikuti arus perkembangan fesyen lagi noks. Saja la buat ayat skema-skema sikit. Kan aku tengah bercermin mata ni, jadi aku tengah menghayati watak.

Aku ni dah lama pakai cermin mata. Sejak aku Tahun 5 lagi. Haa, dah lama kan? Jadi aku pakai cermin mata atau lens bukan sebab mengikuti arus perkembangan fesyen (lagi sekali) tapi memang rabun. Shayew wabun okiew. 

So sekarang memandangkan, aku dah malas nak dress up macam dulu, so aku dah kembali back to basic. Macam dalam gambar di atas, pakai tudung biasa, no more selendang. Pakai cermin mata, pakai kemeja besau. Mungkin aku kena slim melim cam dulu balik kot baru aku ada mood nak dress up. Mungkin Mungkin. Kita tunggu dan lihat.

hat = yang
patsagi = empat segi

No comments: