28 January 2012

Dah MALAS

Assalammualaikum.

Aku dah makin malas lah sekarang. Malas apa? Malas nak bercantik-cantik macam dulu walaupun pada hakikatnya, gigih bercantik-cantik, padahal huduh gak sebenarnya. Tapi serius la. Aku dah malas nak pakai baju yang moden moden ni. Malas nak lilit selendang bagai. Bila ntah kali terakhir aku pakai selendang. Aku pun dah lupa. Dah tak kuasa la nak berfesyen-fesyen sejak kerja ni. Awat taktau. Nasib baik, masih rajin nak touch up jugak muka. Kalau tak, mesti selenga habis aku ni. Touch up pun touch up yang simple je pun. Bedak, eye liner, blusher, lipstik. Done. Takda lagi concealer ke, eye shadow ke, foundation ke, segala mak nenek tu, dah takda dalam list.

Kalau nak keluar pi jenjalan, nanti aku mesti serabut nak pilih baju sebab ntahla, semua baju aku rasa tak sesuai. Padahal penuh almari aku tu dengan baju. Last-last aku sarung tshirt lengan panjang (dahla tshirt maktab pulak tu) pastu sarung jeans, pakai tudung yang jenis sarung je tu sama ada syria atau ariani (warna hitam) pastu pakai crocs or selipar jepun. Dah. Ready untuk keluar jenjalan. Kalau rajin pakai lens, kalau malas pakai cermin mata je.

Aku hanya teruja nak pakai cantik-cantik kalau pi kerja ja pakai baju kurung. Tapi tu pun takla cantik mana, selendang tetap dah lama tak pakai. Macam dah bosan pulak dengan selendang sebab macam buang masa nak lilit. Kena pulak dengan aku yang tak berapa nak rajin pagi-pagi nak belit kepala. Dahla mengantuk gila pagi-pagi time nak pi sekolah. Tak kuasa, nak lilit-lilit. Sekali terlilit leher seniri kang akibat mamai, baru tau.Hahahah. Tapi kalau mai mood rajin, lilit lah jugak. Tapi dah jarang sangat. Prefer pakai tudung yang jenis sarung tu je. Kenapa sekarang aku lebih selesa berbaju kurung ek? Adakah sebab ianya selesa. Adakah sebab aku makin menggemuk? Adakah aku makin tak berminat dengan seluar? Adakah aku semakin insaf? Aku pun tak dapat cari lagi sebabnya. Pakai baju kurung senang. Kau tak payah risau, kot-kot terbonjol sana ke, terbonjol sini ke, pakaian kau tu over ke, menarik perhatian orang ke, sebab baju kurung adalah baju kurung. Orang takkan pandang pelik bila kau pakai baju kurung kecuali kalau kau pakai baju kurung untuk pergi berjogging atau apabila mandi di pantai.

Tapi, tetiba bila tengok gambar-gambar kawan-kawan yang rajin berfesyen segala. Aku kagum. Cantik betul depa. Tapi aku dah takda nafsu nak berfesyen. Uwarghhhh. Aku nak kena cari balik nafsu nak berfesyen ni. Taktau lah aku sorok celah mana. Kalau beli baju pun, mana layan tshirt-tshirt ni. Asyik dengan blouse dan kemeja. Dok pulun yang tu ja. Aku tak pasti lah, bagus ke tak perubahan diri aku ni. Aku masih menjaga penampilan walaupun dah tak suka dress up. Takde la aku nak keluar dengan taik mata bersepah kan. Muka biarla bersih, tak macam muka orang baru bangun tidur. Cuma tu lah, dari segi pemakaian. Maybe I should change? Or just stick to what I am being now? Ntah. Mungkin akan berubah, mungkin tak. Haha. Biar masa menentukan.

1 comment:

miss E said...

awat ang wani???? dulu ang la ratu slendang.... jgn sia2kan takhta tu begitu sajiaa!!