02 July 2012

Cabaran 10 hari - Hari ke-2

Ok, hari kedua macam okey. Hehe. Bersemangat. Diharapnya semangat ini berterusan sehingga hari ke seterusnya. Hari ke 10 akan aku bagitau apakah sebenarnya cabaran 10 hari ni. Itu pun kalau berhasil la, kalau tak berhasil, aku buat-buat lupa, boleh? Muahahaha. Tapi macam dah tau je kan, apa cabaran ni. Tau ka taktau?

Pasal braces tu kan, aku dok memikir lagi ni. Nak buat ke takmau. Memang dasar gedik kan? Si tukang sponsor dok tanya dah, nak buat ke tak? Dia nak call klinik tu. Sebenarnya, memang aku bersemangat nak buat. Tapi bila si tukang sponsor sms tanya, nak buat ke ni? Nak call ni. Mula lah aku dok buat gelabah bewak. Isk, nak buat ke?nak buat ke? Tetiba nebes tak tentu pasal lak kan. Sebab, bila aku dah cakap nak buat, si tukang sponsor akan call clinic dan confirm kan. Masa tu mesti dah final decision kan? Kalau aku mengada nak tukar fikiran ke apa ke, mesti kena marah punya. Hehehe.

Aku dah tengok survey pendapat kawan-kawan aku yang buat braces. Kos nya bergantung kepada material braces tu. Silicon ke, besi ka apa ka. Kalau warna braces hampir sama dengan gigi, makin mahal la. Ada aku tengok tu, sampai rm10 hoiii. Perghhh. Aku buat below rm5ribu sudahh. Eh, tapi nak buat ke? Ha, tengok, mengada tak habis-habis. Takpa, nanti bila aku buat, aku tunjuk sini okey, camana la ghopenye.

Oh, haritu kan, aku pi langgar palang besi yang mesin ambik tiket parking tu sampai tercabut palang tu, melambung atas bumbung kereta aku, pastu bergolek-golek di jalan dengan comelnya. Terkezut betoi aku. Hehehehe. Rasakan, sapa suruh bersembang-sembang tak hengat dunia sangat. Masa tu kereta depan dah ambik tiket parking dan palang tu terangkat, pastu dia turun bawah balik, tunggu turn aku la plak kan, ambik tiket parking baru dia terangkat balik. Yang aku ni, punya lah seronok dok bersembang, tengok keta tu jalan depan ja, aku pun menonong ja nak jalan depan plak (bajet macam berenti kat trafik light, kereta jalan, aku pun jalan la) sekali gedenganggg!. Makk oiii, kusss semangat. Aku terus tutup mulut, mata bulat sambil buat muka comel sambil memandang palang yang bergolek-golek itu. Panik jap dalam 5 saat. Kih3. Pastu abang yang jaga tepi tu, macam bengang lah jugekk. Hehe. Sori bang. Yang aku boleh drive terus pi cari parking dengan rasa tidak bersalah. Habis tu kau nak aku hegeh hegeh turun kereta, pi pikul palang besi tu pi masukkan balik dalam menda alah tu? Dengan kereta lain beratur kat belakang, haaa. Mesti aku nampak taff kalau aku pikul palang besi tu kan. Memang ramai betul mata memandang. Yala, besi tu bergolek-golek kalau senyap dan sopan tak pa la. Ni, GEDEGANGG ! (jatuh atas bumbung kereta) keting keting keting (golek-golek atas jalan) Pakcik-pakcik lain di sekitarnya, gelak ja tengok aku. Ngeh3. Pastu brader tu dah pasang balik palang tu lalu berfungsi seperti biasa walaupun bila palang tu terangkat, bunyi macam nak rosak ja. Muahahaha. Pastu, baru aku pi tekan punat tu, untuk ambik tiket parking. Bumbung Oranje adalah selamat, alhamdulillah. Sebab depa dah balut dengan getah, separuh palang tu. Depa balut siap-siap sebab tau nanti mesti ada punya kes-kes terpencil macam kes aku ni. Kih3.

Ok lah wei, aku dah taktau nak cerita apa. Bye

No comments: