08 October 2012

Awak


Terima kasih awak kerana sanggup bertahan dengan perangai saya dan melayan dan tak pernah jemu memujuk saya yang banyak songeh ni. Kalau saya jadi awak, mesti saya dah merajuk setahun.

Saya memang suka merajuk dan selalunya sebab perkara yang sama dan awak tak pernah jemu memujuk dan tenangkan saya.

Semalam saya merajuk lagi, awak call saya, cakap lembut sangat, tapi saya berkasar dengan awak dan putuskan talian macam tu je (tapi sempat bagi salam. hik3). Tapi awak tak pernah marahkan saya. Itu yang menyebabkan saya sendiri rasa bersalah di atas tindakan tak matang saya. Cepat-cepat mintak maaf. Walaupun kekadang berhari-hari saya merajuk, puas awak pujuk, baru saya nak mintak maaf sebab buat perangai budak-budak.

Semalam kat whatsapp, ada salah faham sikit. Awak dah tunjukkan tanda-tanda nak merajuk, tapi saya buat derk je. Malas nak layan. Hehe. Terus awak call saya, soal siasat mengenai kes salah faham tadi. Comel betul bila awak jeles. Hihihi. Nampak macam awak nak marah saya, tapi macam tak berapa berani. Nampak macam nak bertegas tapi entahlah. tetap kedengaran kiut. Hihi. Awak tak tahu ke, saya tersenyum-senyum di sebalik fon tapi maintain kan suara serius supaya awak lagi jeles. Tapi yang paling kiut sekali bila awak cakap, "awak ni, bila awak jeles, macam-macam awak tanya, nak saya explain macam-macam, tapi bila saya jeles, sepatah je yang awak explain. Kalau awak merajuk, puas nak pujuk. Tapi bila saya merajuk, awak buat taktau je," Alololo. kiut betul ayat last tuh. Hahahaha. Saya rasa nak gelak je tapi tahan. "Yelaa, awak tengah merajuk ke sekarang ni?" "Yalah!" "Alololo. Nak saya pujuk ke ni?" "Yalahh!" "Alololo, bucuk-bucuk, jangan la merajukk..." " Hm, dahlah. Dahla tak reti pujuk. Bila dia merajuk, kita puas pujuk dia, bila orang merajuk, tak reti nak pujuk balik potpetpotpet."Hehe. Comel betul awak membebel sorang-sorang.

Pastu ntah macam mana, awak tersindir saya, terus saya terasa hati. Terus merajuk tanpa sengaja. Kesian awak, kena pujuk saya. Tapi saya merajuk tak lama sebab nanti saya merajuk, saya akan diam dan tak dapat nak bercakap dengan awak. Terima kasih ye awak, sebab sanggup bertahan dengan saya. Walaupun awak selalu nasihatkan saya (masa kita bergaduh), tapi saya taknak dengar dan memberontak, percaya lah awak, apa yang awak cakap tu, dah terserap masuk dalam kepala saya. Apa saja yang awak cakap, memang selalu make sense cuma saya terlalu ego nak mengakuinya. Taknak tunjuk saya kalah kepada awak.

Sori awak. Saya ni dah banyak sangat buat awak terkecil hati. Tapi awak tak pernah bagitau pun. Saya nak berubah. Perangai ni tak bagus. 

Awak, awak baca tak blog saya? Awak taktau pun saya ada blog kan? Tak perlu tahu pun takpa. Memang saya sengaja rahsiakan dari awak pun. 


1 comment:

Masjue Masjuwita said...

kak nanti sampai seru jemput masjue tau >.<