22 October 2012

Cerita Campur


Assalammualaikum ! Haahh.. Dah habis dah in training aku, semua berjalan dengan lancar, cikgu-cikgu lain pun tak soal banyak. Tu yang kita mahu. Hehe. Tapi serius, semalam aku stress gila! Aku sampai kena tutup telinga dengan tisu, habaq hang. Adoiii. Kenapalah kakak jiran sebelah rumah, kamu memasang lagu dengan begitu kuat. Kakak ni, sebenarnya muda lagi. Em, umur dia 28-29tahun camtu kot. Tapi dah berkahwin dan anak 4 orang. Yang sulung umur 11 tahun. Haa, cer kira akak ni kahwin umor berapa. Hhehehe. Akak ni okey je. Sopan lah. Tegur aku pun baik-baik je. Tapi bila pasang radio tu, omakkauuu tokozut omakkk. Aku rasa dalam diri dia masih ada jiwa remaja yang memberontak ingin keluar. Ceyceyy. Hehe, sebab aku tengok dalam FB dia, kekerapan dia tukar profile picture ke, upload gambar ke, cover foto ke, memang melebihi kiraan kedua2 belah tangan dan kaki aku. Hehehe. Semua gambar mestilah gambar, self shot. Amek sniri punya gambar. Hehe. Takpala kak, lain kali akak jangan lah begitu lagi. Dah memalam camtu, lebih baik, kalau kita selow kan tv ke, radio ke, anak-anak akak pun, kasi ler tido awal sikit. Jangan berjaga sampai tengah malam pastu pasang tv cenel astro ceria kuat tahap petala langit ke7. Saya susah nak tidoq kak oi. Nasib baik ada tisu sumbat-sumbat dalam telinga. Hihi

Okey, em. ha, nak cerita tentang gambar kat atas tu. Haa, tu bukan suami jiran aku yang aku cerita kat atas tuh k. Jangan dok buat salah faham pulak. Tu adalah encik sayang. Comey dak loviey loviey aku tempek seketoi ataih muka dia? Hehe. Makcik belakang tu pun jadi mangsa aku tempek twinkle twinkle little star. Hehe. Syok pulak aku dok main dalam Paint tadi. Semua benda nak tempek. Kesian aku, dah lama tak sentuh fotoshop. Uwaaaaaaa. Rindu wehhh kat fotoshop!! sobsob. 

Okey, so kembali kepada topik utama, awat haa yang aku tempek tempek atas muka encik sayang tu? Saja ja, bajet artis hot, takmau dedahkan boipren. Kahkahkahkah. Sebenarnya, aku dah belajar dari kesilapan aku yang dolu-dolu. Kan dolu-dolu, kalau sapa yang folo belog aku sejak aku zaman muda mudi remaja, di UKM dulu, aku selalu ja upload pic boipren. Pi mana-mana, snap gambar pastu upload. Haha. Tak berapa cerdik sangat masa tu. Pastu bila dah putus, aku rasa malu. Sebab satu dunia dah tengok gambar aku dok hegeh-hegeh dengan dia. Gedik sengih kerang busuk, bila bergambar. Pastu, letih pulak nak delete satu-satu dari blog ni. Pastu, orang akan tau, aku ni dah putus dengan dia tu, pastu kapel dengan orang lain, macam aku ni berkepit dengan banyak lelaki dah kan? So, aku macam segan. Sebab, not very nice aku rasa nak bubuh gambar aku gedik-gedik dengan lelaki yang masih belum suami. Dulu tak reti pikiaq, la ni reti dah. Dan bila, aku dah ada jejaka kesayangan buat kali kedua, aku senyap-senyap jah. Tak tempek dah dalam belog kesayangan ni, tapi tertempek dalam pesbuk. Tapi orang tak perasan sebab ada seketoi ja gambaq dia dalam album aku tu. So, orang tak berapa perasan sangat. Tapi kalau yang perasan tu, tahniahhh! Pastu, tak jadi lagi dengan yang tu, so move on dengan yang baru. Orang pun taktau aku jadi ke tak jadi ke, jadi dengan sapa ke, sebab aku diamkan, so tak berapa nak malu di situ. Cuma hati rasa sedih. Sedih sorang-sorang. Uwaaaa. Tapi ada aku luahkan pada yang sudi. Ceeeewaahh. Hehe.

So bila move on dengan yang baru pun aku diamkan. Hajat hati nak diamkan terus. Tapi encik sayang request aku buat in a relationship tu after a few months kami bercintun sebab dia rasa tak secure. Haahaha. so aku pun buat. Cuma, tak nyatakan aku in a relationship dengan siapa. So sejak itu, tidaklah pernah aku menempek gambar beliau. Eh, pernah kot sekali. Tapi gambar dia sorang ja. Aku, mei yoo (takdak) Lagi sekali aku upload, gambar beliau tutup malu kaver muka yang tak berapa ensem di luar, tapi hensem di hatiku. Kahkahkahkahh. Walaupun dia pun ada pesbuk. Aktif jugak. Tapi jarang sangat sangat sangat kami nak komen. Sebab dia pun, segan dengan kawan-kawan dia, aku pun segan jugekkkss. Malu pulak. So sebab jaranggg, sangat dia komen. Aku pun jarang sangat. Bila aku terkomen status dia, aku jadi kekok gila, nak berbual kat fb. Rasa cam, semua mata sedang memandang. Adoii. ceq segan. So, terjadilah perbualan skema di situ. HAHAHAHA. Pastu lepas dua tiga komen, terhenti camtu ja. Hahahaha. Apa daa. Dia, pun selalu ja berkeliaran kat fb aku. Selalu like status, komen sikit2. Kekadang dia komen, aku rasa cam malas je nak reply sebab nanti akan jadi skema lagi di situ. Hahaha. So abaikan ja. Dan dia tak kisah pun. Dia ni memang ramai kawan, client, yang terdiri daripada pelbagai jenis peringkat umur. Jadi aku paham lah kalau dia pun segan nak tangkap leleh dengan awek kat fb kan. So, aku paham. Dia kata, dah jadi laki bini, baru lah dia komen-komen. Haha, aku rasa takdanya, kalau dah terbiasa dari awal, mesti tak heran dah nak komen-komen kat fb ni. Nak tegur, call terus. Apa susah. Hahaha. Takpun msg je kan.

Satu lagi sebab aku tak expose dia sebab, andai kata lah kan, jodoh aku dengan dia tak panjang, kuasa Tuhan, siapa tahu kan, dan aku terjumpa dengan orang lain pulak. Bertangkap cinton dengan orang lain pulak, orang pun taktau kan. Sebab aku tak pernah dedahkan. Jadi aku tak lah malu. Orang lain selamba je kot. Tapi aku malu, kalau kapel putus kapel putus ni. Rasa segan camna taktau. Taktau nak habaq lagu mana. Lagi-lagi kalau satu dunia dah tengok kita dok bertukar-tukar bf ni kan. Jadi kalau rahsiakan, banyak kebaikannya. Dah kahwin nanti, baru aku reveal. Even time tunang pun, aku simpan dulu. Tapi aku jemput lah kawan-kawan terdekat. Aku cakap ni, bukan dengan encik sayang ni je, mungkin nanti dengan bakal suami aku yang aku pun taktahu sapa. Aturan Allah, aku tak boleh teka. Kalau Allah izinkan, Alhamdulillah. Kalau aku kawen dengan orang lain pun, satu dunia pun taktahu kan. Mungkin kawan-kawan baik aku je tahu. Orang lain, mungkin ingat aku kahwin, dengan orang yang aku selalu ceritakan selama ni. hehe. Tapi sebenarnya, aku sentiasa berdoa pada Allah agar jodoh kami dipanjangkan. Insya Allah.. Sebab aku sayang dia. Haa, dah nak jiwang dah. Ni yang malaih nii. Hehehe

Wei, korang ingat tak dulu, aku pernah update blog, nak bagi hadiah kat encik sayang. Hahaha. Sebenarnya ni cerita lama, tapi takpa la, aku nak cerita jugak. Haritu besday dia, aku pun kasik lah hadiah. Besday dia 10 ogos. Eh tapi, aku tak lah terus bagi hadiah. Haruslah berlakon dulu. HAHA. So, aku dengan dia keluar haritu, pi cari kasut raya. Hehe. Pastu, em. camna ek cerita dia, aku lupa plak. Hahaha. Oke, pastu melilau la cari kasut raya aku. Sorilah brader sayang, berjam-jam kena teman aku melilau cari kasut. Pastu ntah macam mana dia boleh timbulkan soal hadiah. Mungkin aku dok buat gedik wish kat dia kot. Pastu buat muka serius nak hadiah. Aku cuba berlakon, nak cakap takda hadiah. Tapi apsall la, dengan dia aku suka nak gelak-gelak kalau dia serius or marah. Haihhhh. Spoil gila. Tapi aku gelak-gelak jugak sambil cakap, "alaa, awak nak hadiah ke? Saya takda duit la. Lagipun takdak masa nak beli," Aku cakap sambil gelak-gelak. Sebab aku taktahan nak gelak. Adoiii. Selalu aku adalah pelakon yang termasyur. Tetiba haritu tengok muka dia, aku rasa nak gelak. Pastu dia cakap " Ala, setahun sekali je pun. Hmm" Haha. Comel betoi bila dia buat muka. Sekali lagi aku nak sengih. Haih. Cepuk kepala kangg. Tapi dia salah anggap dia ingat aku sengih-sengih tu macam aku senyum sindir lah kat dia. So misi aku nak bagi dia hangin, berjaya. Hahahaha. Tapi dia tak hangin pun oii. Setiaa dok teman aku jugak. Buat macam takda papa jerk. Oii, awat takmau merajuk nihhh. Aku saja hegeh pi tanya, "awak marah ke saya tak belikan hadiah?" "takda lah." Pastu dia senyum. Lorhhhh. Tak merajuk pun pakcik nihh. Hampehh. Pastu takpelah kan, pi satu kedai kasut ni, dia pun cam biasa lah bosan tunggu aku menerai kasut. Dia nak tolong aku pegangkan handbag sebab cam susah je aku nak tunduk-tunduk pakai kasut, henbeg pun masa tu lah nak menggelongsor cam roller coaster ke lantai. So, aku teros letak atas kerusi. Dia pun terus ambil nak pegang. Pastu dah beg aku tu terbuka zipnya, dia pun nak tutup. Aku teros marah dia secara spontan. "Ish, tak payahla nak sentuh henbeg saya." Oppss. Terus muka dia berubah. Dia cakap "saya tak selongkar pun lah beg awak tu. Saya nak tutup zip je sebab barang awak nak terjatuh," Masa tu aku dah pegang balik henbeg aku tu. Actually, aku marah bukan sebab apa, aku marah sebab kotak hadiah dia ada dalam beg aku tu. Nanti kalau dia nampak terkantoi laaa. Itu yang aku termarah tu. Nasib baik dia tak nampak.

So, aku ingatkan dia, nak merajuk ke apa aku marah gitu. Rupanya, tak ponnn. Adoih kau ni noqsss. Marah dia 10minit ja. Pastu okey. Terus ajak aku minum. So, kami pi makan-makan, masa tu lah aku letakkan hadiah atas meja makan. Tergamam dia, sambil sengih-sengih. Malu lettewww sampai taktau nak react cemana. Hahahaha. Kejap-kejap nak bukak hadiah, kejap-kejap nak bukak kat rumah. Lawak betoi aku tengok. Last-last aku suruh bukak tang tu jugakkk and i was glad he likes it. Hehe. So gitu lah cerita dia. Si encik sayang, yang susah nak marah. Tapi dia kata dulu dia memang panas baran. Tapi takpalah, doakanlah hubungan kami baik-baik saja. Okey. assalammualaikum.


No comments: