31 October 2012

Update

Assalammualaikum. Selesai sudah satu hari kursus KSSR, three more days to go!! Pengsan! Agak bosang jugak kursus tadi masa awal-awal. Nak dekat hujung-hujung baru best. Penceramah pempuan tu ranggi gila. I loikeee. Aku suka ranggi-ranggi samseng-samseng ni. Macam aku. Hehe. Tadi kursus pukul 8pagi-4petang. Pitam lagikk. Esok lusa tulat pun sama hoii. Tapi kursus KSSR kali ni best lah jugak sebab kursus ni untuk subjek Dunia Seni Visual. Apa tuh? Pendidikan Seni daa. Dah nama baru dah sekarang. Yang bestnya sebab nanti kami kena buat projek. Kumpulan aku kena buat boneka. Dah ada dah bentuk yang nak dibuat. Sapa yang cadangkan? Mestilah hakuu. Hahaha. Aku tengok ada member aku upload puppet dia untuk kursus KSSR Dunia Seni Visual tapi untuk negeri lain. So terus aku tunjuk kat ahli kumpulan lain. Semua setuju. Jyeahh baybehh!  Bahan-bahan seperti span, kertas warna dan segala mak nenek, akak-akak (cikgu-cikgu senior) nak bawak esok. Hehe.Aku pi dengan member aku. Dia pun sama kursus dengan aku. Tetiba dia macam nak jadi ketua kumpulan, arah sana sini. Haha. Lantak ekau laa. Jangan nak mengarah-arah aku sudahh yekk. Sebab ekau seniri pun mintak idea daripado denn. Haha.

Nak cerita pasal boipren. Buleh dak? Aku asyik kecik kan hati dia ja lately. Aku asyik cakap lepas ja. Dia pulak, tak marah, so aku makin menjadi-jadi. Apa yang aku tak puas hati, terus aku cakap, tak fikir dah. Takmau dah perangai camtu. Takut makan diri jek. Dia tu dah la baik. Rugi lak kalau aku layan dia buruk-buruk. Kesian kat dia. :( Bila aku fikir balik, aku rasa bersalah, aku tak de la nak mintak maaf kan. Ego punya pasal. Aku cuma, cakap baik-baik, selalu mesej, selalu call dia. Cakap jiwang sikit. Kahkahkah. Tapi sebelum ni, bukan aku nak marah dia tak tentu pasal. Ada sebabnya. Tapi sebabnya, kecik-kecik je lah. Aku kot sensitip lebih. Aku sampai halau dia keluar kereta. Ohmaii. Teruk betul aku. Tapi aku takda niat pun time tu. Masa tengah sedih, keluar macam-macam. Dia keluar gak dari kereta setelah dua kali aku suruh. Pastu aku lagikla sedih. Haha. Mengada siot. Dah kau suruh dia keluar, pastu bila dia keluar, lagi nak sedih. Tapi dia kuar, pastu tak lama kemudian, dia masuk balik. Takkan nak biar aku sedih sensorang dalam kereta kan. Pastu, aku mintak maaf, pastu esok aku sakitkan hati dia lagi.. Kesian awak.. Kalau dia terasa dengan aku, dia tak bagitau aku pun. Cuma dia luah dalam twitter dia ja. Hahaha. Kekadang, sentap jugak aku baca twitter dia. Terus rasa nak block beliau. Hahaha. Tapi dia tak lah maki-maki aku dalam Twitter. Cuma kata-kata nasihat yang membuatkan aku terasa abesss. Hahahahah.Pandai ek nak saiko saya ye awak. Pastu aku deactivate twitter, konon tunjuk perasaan. Pas 2 hari, activate balik. Hahaha.Kalau aku nak tau perasaan dia, aku tengok lah twitter dia, tapi aku jarang sangat komen apa-apa yang dia tujukan untuk aku. Aku baca senyap-senyap je. Dia pun tau aku baca. Kenapa ek, haritu, aku marah sangat kat dia. Em, haa, dia dah tau nak kuar, tapi dok melilau pi rumah kawan sampai ke Padang Serai. Pastu aku mestilah hangin. Aku desak-desak dia suruh balik. Tapi takda lah desak sangat pun, dok call call msg2 ke apa. Aku just cakap, hmm, dah petang ni.. Camtu jahh. Hahaha. Tapi dia kelam kabut balik bawak laju-laju, sekali, aku pulak yang lambat. Kahkahkah. So, bila naik kereta, dia punya lah nak marahh. Tapi macam biasa, asal dia nak marah, aku nak gelak je keje. Nak kena sekeh kot. Sebab cara dia marah tu, aku rasa comel laa. Maaf ya, i just can't help it. Memula lah nak gelak, pastu dah lama sikit, mula nak sensitip. Haha.Ha la, dah kuar dengan aku, keje nak BBM je, aku amek hp, campak dalam lubang jamban baru tau. Aku tengok dia BBM dengan kawan-kawan ejen hartanah dia tu. Sambil BBM, sengih-sengih. Yang aku, dok ngap-ngap popcorn sorang-sorang. Terus aku makan sorang je popcorn tu, takmau kongsi.Sapa suruh sombong. Lepas tu, tengok wayang citer antu. Paranormal Activity tu, dia boleh tidoqq?? Terus aku bebai, mengamuk semua ada lahh. Walaupun dia yang bayarkan tiket wayang tu dan aku tak rugi apa-apa, tapi bila aku dok terkejut ka takut ka, aku sorang-sorang ja. Kalau dia ada,leh mengada menyorok belakang dia ka apa kan. Ni dok tidoq?? Nasib baik tak berdengkur. Kalau berdengkur, saya tinggal awak dalam tu sorang-sorang. Saya balik rumah. Huhhh. Bila dah terjaga, baru nak borak dengan aku, merajuk lah aku. Dah puas pujuk (lama gak) tapi aku buat tak nampak dan tak dengar, dia boleh sambung tidoq??? Ciss. Teros rasa takmau kawan dua hari. So, dari situlah start drama halau keluar dari kereta. Kihkih.  Pastu kan, aku marah-marah dia sambil nangis, aku cakap lah, dia asik dengan BB dia, je, aku tak pernah pun pegang hp kalau keluar dengan dia. Teros laju dia potong cakap ADAA!! Dia nak marah sebenarnya tu. Kira nak begitau, aku pun salah jugak lah kan. Tapi nada tu, cam comel jadi, aku tengah nangis tu, nak tersengih puloksss. Spoil betoii. Kalau aku gelak, mesti keadaan jadi awkward gilaa. Hahahaha. Tengah dok berdrama nangis, pujukrayu, marah-marah bagai, tetiba aku pi tersengih. Haihssss. Dah ar. Bosan lak. Asik-asik citer pasai boipren jaa. Ingat ko sorang ada boirpen? Haktuiii

p/s: Nanti kawan-kawan segedik sehegeh nak pi Penang, aku nak ikoooooooooooooooooot. Tapi time tu, aku kena pi Muar,Johor pulak dengan family, ada rombongan meminang. Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :(

No comments: