01 January 2010

im not a choc addict.

seperti mana tajuk di atas,
aku memang bukan penggemar coklat.
aku bukan penggemar apa-apa sahaja yang manis.
tekak aku tak boleh terima.
makan sikit je, nanti akan muak.
coklat ke, aiskrim ke apa ke.
mesti aku tak boleh habiskan.
selalunya kan org cakap pompuan sinonim dengan coklat.
but not me.
huhu.
.
tapi beberapa hari lepas,
jiran sebelah rumah ada kasik coklat.
dia pegi langkawi jadi hadiahkan sedikit coklat.
.
aku simpan je dalam peti ais.
tak usik pun.
pastu tetiba satu hari rasa nak mengunyah.
so cari lak coklat tu.
bukak tengok,
owh, white chocolate.
lama gak aku tak makan white choc ni.
last time makan masa gi langkawi bape tahun dulu.
.

ha, coklat ni la yang dia kasik.

the most famous toblerone.

dia kasik yang kaler puteh tu.

lama dah aku tak makan toblerone ni.

.

pastu bila makan,

ttbe rasa macam sedap.

makan lagi, dan lagi dan lagi dan lagi.

last-last kejap je dah habis satu papan coklat tu aku tibai sorang je.

mmg tak sangka sungguh

sbb aku mmg bukan penggemar coklat.

makan sambil baca novel,

wah, heaven sungguh.

.

aku rasa dulu pun selalu je beli toblerone dekat watson.

tapi kenapa tak rasa sesedap ni pun.

mungkin dulu aku beli yang kaler lain kot.

mungkin dulu beli kaler kuning tu.

.

so, lepas ni berazam nak beli dua tiga papan toblerone white choc,

nak simpan dalam freezer.

stok untuk dikunyah apabila nak baca novel ke, tgk tv ke,on9 ke.

chocolate biasa aku tak mampu nak habiskan la.

manis sangat.

yang ni takla rasa manis sangat.

.

ha, satu lagi coklat yang aku boleh layan

adalah van houten perisa oren.

dah lama tak makan tu.

nanti nak pi cari lah.

.

ok byeee

No comments: