06 January 2010

risau.

.
sejak akhir-akhir dah banyak kali aku dengar kes kecurian kat taman perumahan aku ni.
sebenarnya dari dulu lagi pencuri suka aim taman aku ni.
tapi skang ni lagi menjadi-jadi.
rumah aku pun dah kena,
tapi dia curi mesin rumput dan mesin sembur air je.
aku pun tak perasan benda alah tu hilang.
abah je perasan sebab tu kan barang dia.
jiran sebelah hilang plasma tv yang baru dibeli.
huuhu.
masa tu dorang takda kat rumah.
jiran kat atas pulak hilang hp, laptop, duit.
siap kena letak pisau kat leher lagi..
huhuhu..
serammm..
.
dan banyak lagi jiran-jiran aku yang kena.
dulu selalu ada kereta peronda polis datang pusing-pusing kat taman aku ni.
skarang dah tak nampak pun.
.
risau nak tinggal rumah lama-lama.
nanti dahla nak pergi bercuti.
dulu, a few years ago,
aku rasa mungkin pencuri kelas murahan kot.
keja dorang mencuri kasut je.
kasut keja abah aku kena curi,
skali dengan stokin stokin skali dia sapu.
ehehee.
jiran aku pun pun kasut kena curi gak.
tapi skang ni dorang dah makin mengganas.
siap pecah rumah masuk lagi.
huuhuh.
.
abah dok rancang nak pasang alarm.
bagus.bagus.
risau gak takot dorang curi lappy aku
nanti camne nak update belog?
ehehehehe.
.
haa.
lupa nak cerita.
ada satu cikgu tusyen tempat aku ngaja tu, kena ragut.
kesian dia.
patut dan dekat 2minggu tak datang keja.
kena ragut pulak dengan mamat-mamat kutu kat kawasan tempat keja aku tu lah.
.
alkisahnya camni.
cikgu tu, budak india.
sebaya aku je.
cun jugak la.
ada diganggu oleh dua mamat melayu kat kedai burger tu.
mamat dua ekor tu dok lepak-lepak kat situ.
tapi cikgu ni, buat bodoh je.
buat tak layan.
pastu a few days later,
dia kena kacau lagi.
tapi dia buat bodoh,
pastu kan,
masa dia balik (budak ni naik moto)
mamat dua ekor tu follow dia sampai mana tah,
pastu ragut rantai leher dia,
pastu tendang moto dia,
dia jatoh atas rumput tepi jalan.
jahat gila laa dorang.
sian dia.
.
dia ok,
pysically ok.
tapi mentally disturbed.
takda la sampai sakit mental.
ehehe.
cuma fobia, demam panas, meracau, kitaran haid pun jadi tunggang langgang.
ye lah, kalau aku pun sama.
fobia gila laa.
isk.
walaupun aku naik kereta,
tapi risau jugak kalau balik memalam.
buat dorang follow aku pastu bawak geng ke ape ke.
huhuhuh.
tapi setakat ni tak da sapa2 pun kacau lagi.
lagipun ada guard yang jaga kat situ.
ok la sikit.
.
so korang, berhati-hati ok kat luar tu.
skang ni banyak sangat orang-orang jahat.
kalau bjalan tu, jangan dok tayang beg tangan tu kat orang.
tau la beg tangan mahal kan, jenama guess lagik.
tapi sekali kena ragut, haa,,abes..
duit abes tak pe, jangan nyawa abes sudey..
aku skang pi keja tak bawak handbag pun.
aku bawak beg sandang.
untuk keselamatan.
ni boss sendiri yang pesan.
dia ckp jgn bawak handbag ke ape ke.
bahaya..
.
ok, cukupla aku membebel.
bubbyeee

No comments: