05 August 2011

Mr. Mashimaro.

Assalammualaikum !! Amacam puasa? Ok ka? Aku tengok dalam Facebook ramai betul yang baru nak belajar puasa. Yelah semua status, tak tahan lapar lah, pedih perut lah, tak sabar nak tunggu berbuka lahh. Aii, umur dah 20an, tak kan baru nak belajar berpuasa kott. Hahaha. Takpa, biarkan mereka dengan labu-labu mereka.

So, entri kali ni, aku teruja nak cerita pasal Mr. Mashimaro aku nihh. Sebenarnya, dah lama aku dapat mende alah ni. Student aku bagi masa hari perpisahan time praktikum dulu. Azzah nama dia. Comel je Azzah tu. Kecik, molek dan suka tersenyum. Walaupun kecik tapi ketua darjah tau. Ketua darjah 5Bestari. Aishh. Rindu pulak aku kat depa. :(

Si Azzah ni hadiahkan Mashimaro ni siap dibalut dengan plastik hamper yang comel warna pink dengan diikat dengan riben pink lagik !. Tapi dah memang tabiat aku, tak boleh tengok apa-apa je yang dibalut dengan plastik, mesti aku rakus koyak punya. Contoh, kalau beli handphone baru, mesti ada plastik yang lekat kat skrin tu kan, screen protector, kompom aku cabut. Kat jam pun, aku cabut habis skrin protector. Pastu bila calar, meroyan sekor-sekor.

Sebelum ni aku tak keluarkan pun Mashimaro ni dari plastik hamper tuh. Sebab sayang pulak. Nampak cantik je dibalut gitu. Tapi tahap kesabaran ku tahan beberapa bulan je.Dan akhirnya, harini, aku keluarkan jugak Mashimaro tu dari plastik hamper itu.

Dan bila dah aku keluarkan dari plastik tu, aku belek-belek. Comell gilerr rupanya Encik Mashimaro nihh. Dalam plastik takde la nampak comel sangat. So, aku dah teruja dengan beliau sebab beliau terlalu comel. Bila dah koyakkan plastik ni, terpaksa lah aku letak beliau atas katil aku. Takut kotor lak kalau letak merata-rata. Tapi aku tak berapa berkenan letak soft toys atas katil ni. Tapi demi mu Mashimaro yang comel, aku rela berkongsi katil.

haaa. tengok !! Siap pakai snow cap lagik tuhh. Cumilll.


Ni yang paling comel, kat atas kepala beliau ada lobang kat snowcap khas untuk pengudaraan telinga beliau yang panjang ituu. hehehhe


Eh, bila dah bukak snowcap, baru aku tau beliau jendul rupanya. hahahhaha. Patutlah hang dok cover dengan snowcap nooo. Tapi takpe, still comel. Kepala besaq, telinga teciiittt. hihihi
(aku suka lak dia dok kat background dinding tuh, cam sesuai jek.hihi)


Si jendul sedang tidur.


Si jendul nampak hidung je.

Ok, tu je. Aku suka Mashimaro ni. Comel. Tapi aku malas nak pegang-pegang selalu. Takut kotor pulak. Kalau rajin, aku letak hang balik dalam plastik. hehhhe.Ok ah, byeee, sorii entri takda motip. hihihi

No comments: