23 August 2011

yeahh. merah makngah tahun niii !



gambar-gambar ni diambil pagi tadi masa pegi shopping raya 2nd round. saja nak tunjuk baju baru dengan keronsang baru yang aku pin tepi telinga tu. nampak tak? tak nampak silalah zoom. aku suka baju ni, sebab comel. hehe. depan ada muka depan cookie monster, belakang tshirt ni plak ada gambar belakang raksasa biskut (saja gedik nak translate). Timaseh bebanyak la kat orang yang hadiahkan aku baju ni. Haa, dengan brooch tu satu lagi. Tak pernah lagi aku pakai keronsang gitu. Yang pesen macam subang je aku tengok. Lawa jugokk. hehe, Maceh jugak kepada kawan kepada orang yang bagi tshirt ni kat aku sebab sudi hadiahkan keronsang nih (haa, paham tak ayat berbelit aku ni?)

tadi pegi beli baju raya. dapat jugakkk baju warna merah yang aku dok berangan-rangan selama ni. hehehe. sebelum ni pun dah beli baju kurung raya, tapi yang tu aku biasa-biasa ja tak excited sebab bukan warna merah. hehehehe. Yang baru beli ni warna merah. Eh sukanyaaaaa aku. Hehehe. Aku sebelum ni memang berangan nak beli baju warna merah striking tu. Biasa la, aku kan attention seeker. lalalala~ Memula dulu, ingat nak cari kebaya merah.Sesaja nak feeling nenek kebaya berkebayan merah. Eh silap lak, nenek kebayan berkebaya merah. Tapi tadi aku dah jumpa satu yang berkenan, tengok dia jual baju kebaya je, kainnya nda ada bhaa. So, aku agak emo di situ, baju yang aku nak sume takda warna merah takpun takda saiz aku.semua saiz makcik-makcik. Aku bukan makcik ok, aku nenek kebayan. Lepas tu, yang aku taknak berlambak je ada kat kedai tu, memang banyak pun kaler merah tapiiii dia punya manik, adoiiii, meriah sungguh suasana di hari raya. Aku kalau tengok manik banyak-banyak ni aku jadi geli geleman. Sebab dia macam bijik-bijik atas baju. Aku rasa macam baju tu berpenyakit jerawat. Tapi memang serius la, tahun ni memang pesen manik-manik ke apa? sebab boleh dikatakan bajunya semua manik-manik yang over. Dan aku pasti, kalau aku pakai baju manik gitu, kompem tak sampai dua minit terburai abes semua manik-manik tu. Aku kan hyper.

Dah puas cari-cari seluruh kedai, last-last aku buat keputusan nak ambik je baju kurung merah satu ni. Takda la manik melampau sangat. Tapi ada la lip lap jugak. hahahaha. Tapi tak melampau takpa. Kau jangan nak melampau dengan aku baju, kang aku tampo kang! So, beli baju tu, tawar-tawar dapat pengurangan yang sangat berbaloi-baloi. Dahla sekarang ni, baju kurung moden-moden yang dah siap semua mahal-mahal je. Semua atas seratus. Dulu tak pulak. Sebab tu kekadang aku pikir banyak kali jugak kalau nak memborong baju yang dah siap ni.

Pastu kan, yang lagik best nya, raya tahun ni, kami sekeluarga sedondon. Yeyeyeyeyeye. Aku teruja betull. Sebab sebelum ni memang tak pernah ada tema kot masa hari raya. asyik-asyik tema warna pelangi. Sorang pakai biru, sorang merah, sorang hijau. Susah betul nak capai kata sepakat nak pilih warna. Selalunya aku dengan mama la susah nak bersetuju bab-bab warna yang dipilih ni.hehheehe. Abah dengan adik, pernah gak depa dua sedondon. Tapi tahun ni semua merah. Yeayyyy. Dannn, warna tu aku jugak yang pilih. *Bangga*

So, nanti aku nak upload gambar baju raya merah ittewww. Tapi suku je, bukan semua nanti tak suprise. Bajet macam kalau aku tunjuk full baju aku tu, orang nak surprise-suprise homaigod bagai kann. Biarla asal aku bahagia.

Ok. Bye

2 comments:

Masjue Masjuwita said...

xde semangat nak beli baju raya..duit dh bank in dh, tapi bla pkir blik,buat ape la bju raya tue nanti.nak pakai dlm asrama je kot :(

saadah saadun said...

hahaha..aku pun sedondon taun ni. duk pakat pakai kelabu. keh. keh. keh. nanti upload weh gambo baju raya yek.