05 August 2011

Strictly friends !

Aku kurang gemar lah, kalau orang cuba gossip-gossipkan aku dengan kawan aku.  Kalau sekali dua, boleh diterima lagi, tapi kalau kerap, it's a BIG NO for me. Sebab yang digossipkan tu adalah dengan kawan sendiri. Aku mula lah nak rasa rimas. Kalau dengan sesiapa yang kurang rapat tu, aku boleh consider lagi sebab aku tak rasa terkesan pun. Ini sampai, orang-orang luar pun anggap gossip ni adalah serius, haa, aku tak suka. Serius aku tak suka. Dulu pun pernah macam ni. Aku digossipkan dengan sorang mamat ni. Aku dah cakap, stop it, i don't like it. Pastu kengkawan sibuk-sibuk jugak nak usik-usik. Last-last, aku terus tak suka dengan budak yang dorang gossipkan dengan aku tu. Terus aku jauhkan diri. Tak ke terputus satu persabahatan? Sebab mamat tu sekelas dengan aku jugak. Tapi sekarang kami dah baik. Dia pun dah ada awek, so tiada gosip lagi. 

Aku bukan apa, aku taknak la, bila dah digossip-gossipkan ni, aku ni tadak hal, rilek je, tapi pihak yang satu lagi tu dah mula syok seniri ingat aku syok kat dia. Oh, ni yang paling aku nak elakkan ni. Bila aku anggap dia kawan, maka walau jadi macam mana pun, tetap akan remain as friends lah. Kecualilah dengan kuasa Allah swt. Dan bila satu pihak tu dah syok sendiri, makanyaa, layanan pihak tersebut terhadap aku berubah pulak dari layanan seorang kawan ke layanan seorang teman istimewa. Aisehhh. Ni yang aku rasa awkward gila nih.

Macam yang aku cakap tadi, mamat yang digosipkan dengan aku tu. Memula kami kawan macam biasa. Melawak-lawak kasar takda hal. Tapi lepas digossipkan tetiba dia nak jadi malu-malu kucing, lepas tu, ingat aku pun syok kat dia jugak. Adoiiii. Sengal betul ! Tak semestinya kalau dorang gossipkan aku dengan sesiapa, kalau aku iyakan (maksudnya mendiamkan diri ja) gossip tu, maknanya aku suka dekat orang yang digossipkan tu. Aku buat macam tu, sebab nanti dikata tak sporting pulak. Lagipun bila dah melibatkan kawan sendiri, kena la jaga air muka kawan aku tu jugak. Ni yang buat aku serba salah ni. 

Tapiii, kalau aku digossipkan dengan orang yang memang aku minat. Mestilah aku suka ! :))) Tapi selalunya orang yang aku minat tu, bukan terdiri dari kawan-kawan rapat aku. Orang tu selalunya aku admire dari kejauhan saje. :D

Oklah, tu je luahan isi hati kecilku ini. Cheeewahh! hihi. Adios.