13 May 2012

Bertahan dengan yang Sedia Ada

teruknya rupa. -_-'

Rasa macam baru beli je purse ni. Tapi bila dikira-kira dah nak dekat setahun aku guna.Tapi aku tetap jugak rasa purse ni rosak cepat. Hurm, nampak sangat aku ni selalu keluarkan duit dari purse aku sampai purse rabak camni. Hehe. Purse ni dah masuk tong sampah. Aku cuba untuk simpan hasrat nak beli purse baru. 

RM10 jer..

Buat sementara ni, aku guna purse ni. Purse ni aku baru beli sehari di pasar malam. Lepas tu keesokan harinya aku terus pegi beli purse yang aku tunjuk sebelum ni. Kira purse belang ni, aku baru pakai sehari, then aku simpan je dalam laci. Tak pandang langsung dah sebab masa tu dah ada purse baru. Tapi sekarang bila purse hitam tu dah rabak, baru nak selongkar laci cari beliau. Aku nak cuba bertahan guna purse ni dan takmau beli purse baru. Aku nak cuba hidup serba sederhana. Nak cuba bertahan dengan benda yang aku masih ada. Bukan macam dulu, asal benda tu rosak, atau benda tu aku teringin, terus pegi beli, tak tunggu walau sesaat pun.Tapi sekarang cuba sangat nak berubah. Walaupun purse ni sangatlah tak best sebab ruangan letak kad adalah terhad, ruangan letak coins pun terhad dan ruangan letak duit kertas pun kecik. Tapi takpa, aku rasa tak mati pun aku dengan segala kekurangan tu. Aku cuba hadapi. Mungkin bila dapat gaji hujung bulan, baru aku boleh fikir beli yang baru atau mungkin gaji untuk 2 bulan seterusnya baru aku beli atau mungkin tunggu sampai purse ni rabak serabak-rabaknya, baru aku beli baru.

Sebenarnya banyak lagi yang aku nak beli. Sarung cadar baru sebab baru-baru ni aku beli cadar tu, dia kecik pulak tak muat tilam aku. Muat separuh lebih sikit je. Pastu nak beli jam dinding letak di bilik aku sebab susah takda jam dinding nak refer bila tengah bersiap nak pi sekolah awal pagi. Pastu nak beli cardigan.Pastu nak repair cd player kereta yang dah rosak. Pastu nak beli jam tangan b.u.m baru dengan alasan, jam yang sekarang aku pakai tu, sayang nak pakai hari-hari sebab takut diamond dia makin banyak tercabut. Satu diamond rm7 woo. Setakat ni ada 6 diamonds dah tercabut. Jadi nak beli jam baru yang lebih tahan lasak untuk dipakai hari-hari. Pastu nak beli lens baru. Pastu nak beli bantal peluk baru sebab kat rumah sewa takda bantal peluk.

Bila aku dah senaraikan mengikut kepentingan, aku dapati satu je yang betul-betul penting yang harus aku beli iaitu lens. Sebab ni melibatkan mata aku. Dah lama aku pakai lens ni dan tak bertukar. Tapi aku boleh guna spec aku sebagai option lain.Tapi hurm. ntahla. Mungkin ini pun kurang penting? Tapi aku memang perlu lens sebab hari-hari aku pakai lens. Cuma di rumah saja yang aku pakai spec. Hm, aku akan beli lens dan cuba mengabaikan senarai aku yang lain yang tak penting tu. Cuba untuk hidup secara sederhana dengan apa yang sedia ada. :)

No comments: