19 May 2012

Hari Sabtu.

Bersepah-sepah

Semalam, sampai je depan rumah di Kulim, tengok depan rumah dah penuh dengan batu bata, pasir segala sampai nak park kereta pun susah. Mula nak marahkan jiran sebab jiran jemiran suka sangat nak renovate rumah. Takda port nak parking, last-last parking senget-senget, himpit-himpit. Kesian oranje, mesti tak selesa. Masuk je rumah, tengok memang dah tunggang langgang. Rupanya rumah sendiri yang renovate, pastu nak salahkan jiran pulak. Hish, anak sapa lah ni.

Tanya mama, nak renovate rumah ni, pastikan bilik aku tak kacau. Rimas sangat kalau bilik aku pun terkena sekali. Tak selesa. Dulu masa renovate rumah, ya Allah. Rimasnya. Dengan habuk, debu. Rumah tunggang langgang, bising, orang luar masuk sesuka hati. Rimas betul. Mama cakap, bilik aku memang tak kacau. Sekali abah cakap, bilik aku pun kena. Aduyaii. Malasnya camni. Tapi nasib baik tukar tingkap dan kipas je. Tukar ke tingkap yang jenis sliding. Orang lain dah lama pakai sliding window, aku baru nak pakai. Hehe. Kipas bilik, aku rasa tak perlu tukar sebab aku tak pernah guna pun. Kipas tu walaupun baru beli tapi dah bengong. Aku bukak speed maximum, tapi pusingnya macam speed dia 1 je. Dahla pusing pun macam nak tercabut je. So, aku pakai kipas dinding. Aircond pun ada. Bilik aku sampai 2 kipas dan satu aircond. Jadi macam membazir je kan, nak tukar kipas siling tu. Aircond dah ada, kipas dinding dah ada. Tapi abah tu, mana boleh kita tegur. Dia nak jugak tukar. Okey, up to you. Bukan duit sayer. Kui3.

Mama cakap, nak renovate rumah ni nak bagi selesa. Kot-kot nanti caq nak kawen ke, rumah pun dah cantik sikit. Hehe. Ma cakap sal kawen pulak. Bila tu ek anak mama ni nak kawen? Heheh. InsyaAllah, satu hari nanti kawenlah anak mama ni. :)

p/s : Masih ingat lagi si stalker yang saiko dahulu? Aku tak sangka dia sangatlah saiko sampai rumah aku and no plat kereta aku pun dia tau. Scary jugak kan? Tapi sekarang rasanya macam dia dah insaf kot. Harap-harapla..

No comments: