08 May 2012

Hari Selasa

Hari ni balik kerja pukul 5.00pm. Balik kerja terus mandi sebab tak selesa muka dah melekit-lekit macam apa lagi. Tadi lepas habis kelas ada taklimat camna nak selamatkan diri kalau kebakaran. Bagus penceramah tu. Cara dia bagi ceramah dengan tunjuk slide dan gambar kes-kes kebakaran buat aku rasa macam aku sendiri yang berada di tempat kejadian. Scary ! Terus aku rasa nak order fire extinguisher simpan kat rumah. Tapi tak boleh order lagi. Kena balik tanya abah dan mama dulu. Tapi kalau order tadi dengan penceramah tu, dapat diskaun RM100. Normal price, RM 369.

Bila dah siap mandi dan solat, tetiba rasa teringin nak masak. Tapi tak lapar pun. Cuma rasa nak masak. Jadi tadi cuba masak kuewtiaw kungfu. Nasib baik jadi. Ambik resipi dari internet je. KLIK SINI. Senang sebab ada tunjuk gambar sekali. Tapi tadi masa gaulkan kuetiaw dengan telur, lupa nak masukkan garam pulak. Nasib baik tak efek pun rasanya. Tapi senang sangat dan kejap je. Lepas ni nak cuba spagheti carbonara pulak. Bahan dah beli dah haritu. Tapi em, nak masak di rumah sewa atau Kulim ye. Di rumah sewa, aku dengan housemate aku je pun. Hm, nanti aku pikir camne.

Malam pulak sibuk siapkan fail KSSR. GB cakap masa mesyuarat tadi, ada pemantau nak datang tengok. Hmm. Tak suka sangat dengan sistem KSSR ni.Tapi kena la biasakan diri.

Okey, dah lewat. Tidur dulu. Bye

11.55pm.


No comments: