16 May 2012

Selamat Hari Guru !



Selamat Hari Guru diucapkan kepada semua guru-guru, para pensyarah yang telah memberi tunjuk ajar kepada aku, kepada semua rakan seperjuangan aku dan juga kepada semua yang bukan bergelar guru sekalipun tetapi telah membimbing aku untuk menjadi insan seperti yang aku telah kecapi hari ni.  Aku sendiri kekadang tak percaya yang aku sendiri telah menjadi seorang guru. Membawa nama seorang guru itu bukanlah senang. Kekadang aku rasa aku masih belum layak pun untuk membawa nama seorang guru kerana seorang guru adalah seseorang yang dianggap mulia. Kena berperangai seperti seorang guru, bercakap seperti seorang guru, berpakaian pun haruslah seperti seorang guru. Akan aku berusaha untuk menjadi seorang guru yang baik. InsyaAllah.


tadi PPD ada bagi hadiah satu bijik kek besar punye sebagai hadiah hari guru..

Okey tamat kisah Hari Guru, kita masuk bab lain pulak.

Ni cadar baru aku. Segan pulak takda katil. :p

Selimut tu dah lama sebenarnya tu. Dari zaman aku Uitm S.Alam lagi tu. Sebenarnya tu adalah comforter. Comforter yang nipis. Aku beli di Tesco Shah Alam satu set cadar single dengan dua pillow case dengan comforter rm20 je. Murah gile kan? Dahla aku suka sangat design dia. Bunga-bunga ros. Rasa macam setiap malam tidur di atas kepingan bunga ros yang wangi. Hehe. Tapi di rumah sewa aku ni sangat-sangatlah sejuk bila waktu malam. Setiap malam aku terbangun kesejukan dan terpaksa tutup kipas, Tu belum kalau waktu hujan. Memang sejuk sangat dan selimut ni macam tak dapat memanaskan aku. Tunggu nanti-nanti aku beli selimut baru. Macam-macam warna leh masuk dengan cadar aku ni kan? Aku leh beli selimut merah, kuning, oren, hijau pun boleh. :)


Dah lama dah dapur elektrik ni, sejak aku di UKM lagi.

Tadi balik dari kerja, rasa lapar. Malas nak beli kat luar, nak cuba berjimat. Jadi kena lah rajin memasak. Tengok bahan-bahan pun dah tau kot aku masak apa tadi. Aku kononnya nak masak pasta carbonara. Semua bahan dah ada kecuali full cream milk. Malas pulak nak gi keluar beli, jadi aku buatlah suka hati aku. Dan mestilah tak jadi sebab tak cukup pekat. Hahaha. Takpa janji kenyang. Lain kali, cuba lagi, kali ni dengan susu.

No comments: