11 May 2012

Hari Jumaat

Baru sampai Kulim. Letihnya. Esok jiran aku bertunang. Mesti kena pergi tunjuk muka dan tolong apa yang patut. Hm. Tengah memikir nak bagi hadiah apa kat mama untuk Hari Ibu. Sekarang ni, nak sambut apa-apa hari pun kena berhati-hati. Haram katanya. Ustaz Azhar Idrus cakap sapa yang nak akhlak dan akidahnya rosak, dipersilakan sambut hari Ibu kerana hari Ibu merupakan hari memperingati Hari Ibu Gereja apa ntah. Aku tak boleh nak komen apa-apa kerana aku masih belum cukup ilmu agama di dada untuk mempersoalkan hukum-hukum Allah. Yang aku tahu, aku sayang mama dan aku sambut hari Ibu adalah sebab aku nak mengingati jasa mama. Nak bagi mama rasa special. Memang orang selalu cakap bagi mereka hari-hari adalah hari ibu bagi mereka. Ya sama juga macam aku. Cuma kekadang akibat kekangan masa, aku terlalu sibuk dan tak dapat spend time dengan mama. Jadi bila dah ditetapkan hari ibu pada 13mei, hari itu adalah satu peringatan untuk aku supaya sentiasa menghargai mama. Love you mama. Walaupun kita selalu tak sependapat tapi caq sayang mama. Muahh.

No comments: