27 May 2012

Some random pictures.

 Tadi, lepas pegi kenduri, singgah Yogo Goyo beli ni. RM19.90. Fuh, sebelum ni, tak lebih dari RM12 je. Mungkin terlalu taksub menekan mesin aiskrem tu kot. Hehe.


 Muka bengang tunggu orang. Nak call tapi dia tak bawak hp, blah tinggal dia baru tau.


 Bosan dah menunggu so jadi mereng kejap.


 Ni anak-anak aku Tahun 3. :)


 Cuba teka ni apa? Aku tunjuk gambar ni dan suruh adik aku teka, dia taktau pun ni apa. Cisss! Dia kata nampak sayur je banyak. Hello, ini adalah kuewtiow kungfu okey. Aku suka sayur jadi letak sayur banyak, letak jejari ketam tu, fishball dan fishcake. Kuewtiow tersembunyi di bawah segala harta karun ni.


 Oh, ni haritu belanja family di Monrods Kulim. Aku dengar ramai yang cakap hebat Monrods tu, so malam tu, bawak abah,mama dan adik pi try. Makanan dia, boleh laa, boleh telan laa, yang bestnya dia punya suasana. Berangin je sebab restoran tu atas bukit, dan ada live band perform. Lagu-lagu yang mendamaikan jiwa pulak tu. I likee. Sebelum ni, banyak artis selalu perform situ. Orang Kulim bolehla pi try, kalau memalam besh. Restoran dua tingkat ni sebelah Esso dan sebelah Dewan Putra.


 Nampak pendek je budak ni. Ni baru habis kenduri jiran aku tadi. Aku suka padang kat taman aku ni. Ada tiga padang, ada pohon-pohon yang merimbun. Pastu daun-daun yang berguguran, nampak cantik. :)


Heeee. Teacher waniey memang suka bergambar. :D


Oh, lupa nak cakap, rumah aku akhirnya siap jugak. Berhari-hari kena mop, alih-alih perabot, menyapu. Aku mop taktau lah berapa kali. Debu tebal sungguh. Keadaan rumah sungguh tak sempurna sampai mama mandi dan tidur di masjid. Haa, kritikal kan? Sekarang ni semua dah 95% siap. Legaaaa...

2 comments:

intanurulfateha said...

renovate rumah sebab kakak bintang nak kaweng ke? i loikeeeee! ;)

wanieybintang said...

Haha. Smalam mama penah ckp yg jiran2 ni kalau tgk org renovate umah, msti ingat utk sape2 kawen. Hehehe. Memula xpcye, rupenye btol laa. ni jiran kt belog pulak tegur. Hehe. Yg pasti, diktang dlu tawenn.