12 July 2009

enchek broadband


memang vavun la broadband ni.
bila abah aku takdak kat rumah,
internet tak dapat lansung.
dan membuatkan aku hangin.

jadi bila balik keja,
aku ngadu ar kat abah.
broadband yang dia bangga-banggakan sangat tu takleh pakai.

tapi bila dia on ja pc, dapat lak tenet.
hish.
bengang, tak bengang?

pastu abah pun dengan riak ar cakap
'ha, boleh ja abah wat, caq wat camna takboleh?'
sambil sengih-sengih bangga.

ok.
mungkin tu hanya satu kebetulan kan.
tapi harini,
satu hari aku try connect,
tak bolehhhhhhhhhhhhhhhh.

pastu bila abah balik keja petang hari,
aku cakap ar, broadband bengong.
dia on laptop ja, teros dapat yahoo.

ok.
mungkin aku telah tercarut dekat broadband ni, jadi dia nak balas dendam kat aku.
pergi jahanam ko broadband.
hahaha.
suka hati aku ar nak carut kat ko, wahai broadband.
ko nak wat perangai pun buat ah.
aku boleh pi cc.
hahahahaha

ok.
aku takdak duit nak pi cc.

jadi ko jangan wat perangai.

abah pun rasa macam dia ada aura internet la konon.
bila dia ada kat kat umah baru dapat internet.
dok bangga-bangga kat aku.

pastu bila aku nak guna laptop,
time tu jugakla dia nak cari klip lagu agogo kat utube.
arghh.
padahal boleh je kan dia on pc.

dan masa tu jugakla mama nak cari resipi online.
ok.
kenapa tiba-tiba semua tertarik dengan laptop aku?

broadband, kalo ko sesungguhnya ada kuasa dan nak balas dendam kat aku,
aku mintak ampun.

4 comments:

mrs.edy said...

yunk..jgn hangen sgt..
ade masalah lg ker ngan broadband tu??

najwa hazirah halmi said...

ahahaha..
yer kowt dy nk bls dendam..
ngee~

wanieybintang said...

mrs.edy: broadband celcom ni sgtla lembab.huhu. jd terpaksa la menghangenkan diri untuk menyejukkan hati yg panas ni. hee

najwa: ooo,, najwa pn bersubahat ke dgn enchek broadband neh??

HonEyBuNNy said...

ila pkai broadband clcm gk..ok jah.....mb msalah line kot....huuhuh