17 July 2009

soklan-soklan maut

.
.
apsal aku rasa cam enjoy je dok umah.
hehe.
tak busan langsung.
boleh tak kalau aku tamo keje.
dok mengabeskan beras je kat rumah.
.
hari ni abah ngan mama cuti.
tadi aku teman abah pi dusun.
amek buah lagi.
banyak betol langsat dengan manggis.
aku memang kureng sikit buahan-buahan tempatan ni.
ai layan stroberi dengan grep je. (tembakla aku klu berani)
.
lepas amek buah,
gi umah mak su, umah misi-misi yang sewa rumah mama tu, umah paknjang plak.
bagi buah-buah tu.
sebab banyak sangat.
pastu gi repair spec aku jap.
then, abah kasik aku drive.
haha.
mama cakap aku dah cekap.
skang ni aku dah gila stereng.
sampai mimpi-mimpi lak.
dahla mimpi aku bawak keta sampai tecabut batang gear tu.
gila ganas aku ni.
.
pastu mama cita,
masa gi kenduri kawen umah jiran aku minggu lepas,
ada la jiran aku ni tanya kat abah sal aku.
tanya aku ni bila lagi?
memula aku ingatkan bila nak keja,
rupa-rupanya bila nak kawen.
.
hak ela..
ni yang aku malas tanya bab-bab kawen ni.
seb bek dia tanya abah.
pastu abah balas balik,
'dok tanya-tanya orang,yang lin tu pulak bila? dia lagi tua dari kakcaq (aku)'
lin tu anak jiran aku tu.
aku panggil kak lin.
.
mama aku cakap,
abah aku bengang betul, asyik-asyik tanya yang tu,
asyik-asyik tanya yang tu,
sebab tu abah balas balik camtu.
hahah.
.
apekemende laaa.
aku ni skang dok risau pasal keje je.
pasal kawen, tak pk langsung.
kak lin tu takpe ar.
dah keja akauntan pun.
dia tua 2tahun dari aku.
jadi memang patut ar dia kawen dulu.
hahah.
.
memandangkan aku pun dah abes blajar.
lepas ni mesti aku kena bersedia dengan soklan-soklan camni.
'bila nak kawen, lepas ni keja apa?'
arghhhh.
mesti bosannnnnnn.
.
tetiba aku rasa aku macam anak dara tua yang tak bekerja lak.
huwaaaaaaaaaaa
.
.
p/s: apesal ha? entri aku jadi bersambung-sambung. padahal aku tekan je enter.
sebab tu aku terpaksa letak titik sebagai pemisah.
klu tak pening pala hangpa baca.

2 comments:

saadah saadun said...

hahaha..
selamat berkahwin..
ngehahahaha..
kawen la cpt weh..
pastu sambung master bawak laki ko..
ley men boling sama..
hahahaha

waNiFarees said...

besnya hang.. da boleh keja.. buleh kawen..

heh!! gila jeles aku!!