10 July 2009

harini

pagi tadi bangun pukul 9pagi.
ingat nak sambung tido lagi tapi tak buleh sebab mama dengan abah cuti hari ni.
bangun, urut kaki abah sat sebab dia lenguh.
lepas tu, tolong mama masak kat dapur.
tengah dok goreng telur ikan, tetiba minyak dalam kuali terpercik dan kena tangan aku.
wohh.
sakit gila tak hengat.
dahla kena kat bahagian tangan aku yang belum berparut lagi.
pulun aku jaga bahagian tangan ni, tapi kena jugak.
dahla satu bahagian tu dah ada parut iron.
mama suruh sapu ubat gigi kat tempat tu, kasi lega sikit.
lepas masak, baru nak on pc, kena bebel dengan abah.
sebab aku dah banyak kali terlepas subuh.
tak jadi on pc terus masuk bilik.
lepas tu, makan nasik.
makan ramai-ramai memang sedap.
telur ikan yang digoreng.
wahh.
sodappp.
lepas makan, sempat tido jap.
mimpi kena kejar dengan dinasor comel.
lepas tu bangun, abah ajak pi dusun amek buah.
pi dusun sangat lah bosan ok.
line hp memang tadak.
aku dahla pemalas nak kutip buah.
dusun tu dekat rumah arwah maktok aku.
rumah tu skang ada famili duduk.
abah kasi duk situ free aje.
sebab rumah tu pun dah buruk.
tapi nasib baik sebab bila gi dusun tu, orang yang duk rumah maktok tu dah tolong amek buah-buah dah.
siap dah letak dalam bakul siap-siap.
so, angkut letak dalam bonet keta je lah.
lepas sembang-sembang sikit dengan famili tu, kami pun balik.
tapi singgah umah maksu jap.
maksu tu adik abah.
abah nak bagi buah-buah sikit kat dia.
dok situ, bertemu dengan kazen-kazen ku.
sempat gakla aku usik-usik dorang.
aku suka usik yang kecik sekali.
baru 5 tahun.
yang sulung 17tahun.
yang kedua 15, yang ketiga 11.
semua pompuan.
dorang ni jadikan aku ni idola dorang.
apa saja aku beli, mesti nanti dorang pun beli.
hehhehe.
tak kisahlaa.
aku dah anggap dorang macam adik-adik aku.
dok umah maksu, makan cempedak goreng dengan nescafe panas sambil dengar gosip maksu.
one thing i like about this maksu is she likes to gossip a lot.
i mean, A LOT.
aku tak suka sebenarnya campurtangan perbualan orang dewasa.
aku just dengar tanpa nyampuk apa-apa.
dengar cara dia bercerita tu, amboii.
hehe.
macam drama dalam tv1/tv2 yang jiran-jirannya mulut laser tuh.
maksu cita jiran-jiran dia cakap kat dia yang dia(maksu) tua tak padan dengan paksu aku.
pastu anak jiran tu pulak gi heboh kat sekolah lak pasal ni.
anak jiran tu satu sekolah dengan kazen (anak maksu) aku.
sejibik macam drama swasta kan.
memula aku ingat tak logik je drama-drama kat tv ni.
ada ke jiran sejahat tuh.
yang sebok sangat jaga tepi kain orang.
sampai anak pun terlibat duk bergosip sama.
rupanya ada.
ntahlah.
jiran-jiran kat taman aku ok je pun.
tak de lak nak sebok-sebok.
maksu aku pun, bila orang kata camtu kat dia.
dia lagi mau cerita kat jiran-jiran lain lak.
adoi la.
aku cakap dalam hati.
desperate housewife suma nih.
hehe.
sebab semua nya suri rumah termasukla maksu aku.
lepas habis dengar gosip maksu, main kejap dengan anak tupai yang dorang bela.
sangat-sangat-sangat comellllll.
mata bulat.
jinak pulak tu.
kecik je.
macam keychain yang gebu-gebu tu.
hee.
abah dok mintak nak bela tapi maksu tak kasik.
hehe.
pas bagi buah-buah suma.
pi singgah giant.
beli barang-barang melantak aku sikit.
aku beli cheese cake.
daging bege untuk aku goreng.
beli eskrem yang sedap tiga cone.
satu eskem 99 sen je.
eskem ala-ala koneto la.
tapi sedap.
pastu beli lagi barang-barang dapur.
lepas beli kat giant, kami pon balekk.
best gak rini.
hehehe.
enjoy dengan abah dengan mama.
p/s: abah beli cd michael jackson. seronok sungguh. tah bapa kali aku dok ulang main cd tu. sayu je tengok mj. :(