31 August 2009

GEMOKKKKK

.


aku dah gemokkk.
yeye.
eceh.tetibe sonok sbb gemok lak kan.
tp mmg sonok pon.


sebab sjak 2tahun yg lepas,
cita2 ku adalah untuk menjadi seorang gemok yg berkaliber.
gemok tu dah tercapai.


tang berkaliber tu,
belum lagi la kot.




lihat,lihat.
aku sudah tidak menjadi papan lagi.
aku sudah menjadi besi.


mari lihat gambar semasa aku masih di zaman kepapanan.


.




maaf.
gambar aku seketol takde.
dah ilang masa format lappy dulu.
jadi terpaksa letak gambar aku bersama ketol-ketol yg lain.
                                   cumilkan mereke? :D


nampak tak perbezaan.
aku dah gemok sikit kan skang?
sila ckp ya sekarang, sebelum saya terjun longkang di tepi rumah saya.


sbnanya, aku bukan tak bersyukur.
cuma aku RIMAS.
dgn orang2 sekeliling yg suka sgt ckp aku kurus.
eh silap.
orang2 sekeliling yg suka ckp aku kurus sgt.


sbnanya, aku tak kesah pun tentang diri aku.
asal aku bahagia sudeyy.
tapi mereke2 ini membuatkan aku kekadang macam ilang keyakinan diri.
kepada mereke2 tu,


'aku tau korang jeles kan, aku dpt pakai baju saiz xs tapi korang takleh, kan, kan???'


ok, maaf.
aku emo.


.


tapi skang, aku rasa mcm aku da gemok sbb,
suar jeans aku cam da ketat.
hiks.
yelah.
dok rumah, kalau tak makan, aku bersantap.
kalau tak bersantap, aku melahap.
jadi kegemukan melanda lahh.
satu fakta mengenai aku:hobi aku adalah MAKAN.
aku makan bila boring.
bila tak boring pun makan gak.


hihihi


sbb tu la aku cukup ANGIN bila org ckp,


'eh, kurusnye koo, ko tak cukup makan ke?'


hisssss.
mmg aku tak cukup mkn sbb ko kedekot tamo blanje aku.
haa.


terus terdiam mereke2 ini bila aku ckp camtu.
eh, suke ati aku la kan aku nak kurus.


.


satu lagi,
kalau aku gi umah orang,
aku dah kenyang, jadi aku tak mkn or aku mkn sikit je.
mesti tuan umah ckp.


'ohhh, diet la niii'


eh, heloo.


aku xpenah2 LANGSUNG diet seumur hidup aku.
suma benda aku tibaii.
taktau la nape aku terasa sgt klu org ckp aku on diet.
sbb aku ni mmg kaki makan.


tp susah nak gemok, nak wat cmne.
klu aku amek nasik, mmg penuh sepinggan dan pelbagai jenis lauk pauk.
aku tak peduli klu mknn tu menyebabkan jerawat ke ape ke.
aku sapu sume.


hihi.


slalunye yg ckp aku on diet ni, macik2 la.
takpun mak2 sedare aku.
bagi aku, rezeki jgn ditolak.
takde makne la nak diet2.
rugi besar bg seorang yg tamak haloba mcm aku ni.


heheheh.


.


tapi kan,


betul la kata org MANUSIA TAK PERNAH BERSYUKUR.
sbb skang aku rasa muka aku dah mcm sin chan.
aku da puas hati dgn figure aku tp muka mcm buah tembikai lak.
tapi muka aku takde la berbelang cam tembikai tu kan.


.


lihatlah wajahku di zaman remaja dahulu.
skang ni dah tak remaja dah.
dah jadi remaja berusia je.


.masih nampak shape muka ku walaupun masih mengembang dgn jayanya.


-maaf gambar2 ni masa zaman jahiliah-


.


.


ok. jgn pcaya dgn kecerahan kulitku ini.
berterimakasihlah kepada cahaya matahari yg melalui tingkap itu.


.ok. skang mari lihat gambar ku di zaman moden pula.


.


dalam proses pengembangan.


beberapa minggu yg lalu.


*skang*


nampak tak??


nampak tak pipi aku tu?


nampak tak muka aku tu?


mcm dah teruja sgt nak klua dari tudung tu.


betul ckp enchek boyfie.


pipi aku sudah berat.
kalau aku jalan pun, mesti muka aku tertunduk kebawah kerna terpaksa menanggung muatan lemak di pp ku itu.


eceh.
tipu kan aku ni.
padahal aku jalan tunduk sbb memberi tunduk hormat kepada makcik2 tua.


tipu lagi.


DAN kali ni, org dah start ckp aku makin berisi.


ngeh2.


.


jadi,


terpaksa senyum tayang gigi supaya dagu nampak lebih panjang jadi memberi efek bujur di muka.


tapi malangnya masih tidak menjadi.


lemak2 di pp itu sungguh degil seperti ku.


. jadi, untuk memberi penghargaan kepada semua yg sudi membaca dan menatap mukaku yg memualkan ini.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
hayatilah lobang idung ku ini dgn penuh kenikmatan.
*abaiku kerongsang yg senget menget serabutserabai itu*
bye2.
.
p/s: motherfisher betolah blogspot nehh. asik2 jadik dabel spacing. sakit mata aku.


















































































































5 comments:

~♥ cik intan® said...

.budak gemuk
.gile jauh spacing
.huhuhu
.bg tips, mahu gemuk jgk ! ;p

saadah saadun said...

wei3...
hahaha...
kita sudah jadi sdahabat sejati...
aku terharu sebab ka sanggup teman kan aku utk menjadi gemuk..
sob3

wanieybintang said...

dik tan: jz folo je wawasan idupku. 'idop utk mkn' insyaAllah, pasti berjaya.

adahkucyg: xpa adahku. sesungguh menjadi penemanmu merupakan satu detik yg plg membahagiakan..

waNiFarees said...

weh.. hg xyah kisah mulot orang.. dulu aku pon camtuh.. last2 nek berat mendadak, baju, suaq suma sendat baru nak nyesal..

biaq kurus asalkan sihat.. ayat "diet ke" tu memang sensitif... sebab terasa macam kita seksa diri xnak makan sebab nak menten badan..

wanieybintang said...

mrs.afiqfarees: eh yaka berat hg da nek. aku tgk hg slim ja ok. mmg sesuai dgn ketinggian hg tuh.

ya2. betoi2. xsuka betoi bila org ckp aku tga diet.