29 December 2009

suka hati aku lah

.

eceh.

tajuk macam nak cari gaduh je.

hehe.

takdelah, aku taknak gaduh dgn sapa-sapa.

.

hari ni nak cerita,

pasal buku yang aku pinjam tadi kat tempat kerja aku.

yang best kat sini sebab ada macam-macam buku cerita.

dahla semua buku baru-baru.

buku pulak dari penulis yang femes.

.

dulu masa aku di ukm,

dalam kos aku tu,

selalu je kena baca certain books or novels sebab nanti exam akan keluar soalan related dengan buku tuh.

dan kami ni selalunya tak mampu lah nak beli buku yang original punya sebab agak mahal jadi photostet saja di kedai fotostet.

.

tapi tadi aku saja godek-godek dekat bookshelf tu,

tengok-tengok jumpa kebanyakan buku-buku yang aku guna masa kat ukm dulu.

wahh.

tetiba aku rasa teruja.

hahaha.

padahal dah baca dah semua cerita tu.

wei, bebudak elit, korang ingat tak, dulu masa kelas dr. jam, dia ada cakap pasal buku yang bertajuk 'animal farm' yg famous tu.

haa, tadi aku jumpa buku tu.

rasa macam nak pinjam tapi cerita dia kan lebih ke arah politik, jadi macam malas je nak baca.

hehehe.

.

buku-buku ni semua nampak macam baru.

aku rasa budak-budak jarang pinjam sebab buku-buku ni agak high level la bagi dorang yang masih kanak-kanak, kan.

buku-buku hardcover yang utk kanak-kanak tu aku tengok dah agak lunyai dah.

hahaha.

yang buku tebal-tebal ni dorang tak sentuh pun.

.

buku-buku ni semua berbalut dengan plastik.

sebab tu keadaannya masih terjaga.

aku punyala rambang mata, taktau nak pilih yang mana satu.

nak pilih bebanyak kang, tak terbaca lak.

jadi aku pilih dua je.

aku saja pilih cita yang agak ke kanak-kanak kan.

sbb cita dia mmg serius kelakar.

hehehe

cerita dia takdala untuk kanak-kanak sangat,

aku bajet mungkin untuk umur 9 tahun - 14 tahun kot.

.

tapi cerita dia best.

penulisan dia pun tak da lah simple sangat dan tak complicated sangat.

sesuai la untuk bacaan masa tengah boring.

ada buku yang tebal gila,

tapi yang tu memerlukan pembacaan yang serius,

aku saja nak baca untuk rehatkan minda ja.

jadi malas nak pinjam yang tu.

.

sebenarnya,

worksheets yang disediakan oleh KUMON (pusat tusyen yg aku keja ni) menggunakan isi dalam buku-buku cerita ni sebagai latihan.

dorang bagi cerita sikit, then kena jawab soklan berdasarkan cerita tu.

buku-buku ni pulak mmg disponsor khas oleh pihak kumon.

sebab tu semua buku mahal-mahal belaka.

dan baru aku tau KUMON ni ada kat seluruh asia.

ingatkan seluruh malaysia je.

boss, SILA NAIKKAN GAJI SAYA BULAN DEPAN.

konon seluruh asia tapi gaji biasa ja.

hohohoh

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

mula-mula nak pinjam 3 buku ni.

nampak macam best.

tapi takmo tamak-tamak.

jadi a little princess terpaksa ditinggalkan.

hehe.

.

ni rak buku pertama.

yang kedua dan ketiga tak amek pic pun.

.
best gak kenkadang baca buku kanak-kanak ni.

kalau korang mengharapkan nak jumpa novel cinta dekat bookshelf kat atas tu,

takde maknenye laa..

heheh.

nanti students jadik gatal cam aku pulak, kan.

heheh

.

.

ok, rasa macam nak syok sendiri harini,

jadi nak tempek pic 2 keping.





ok.

bubbyeeeeeeeeee.

.

p/s: esok cuti, yeay!!!!

.

p/s 2 : bila nak dapat gaji woii. kering dah nii.






1 comment:

waNiFarees said...

perghh!! hebat gila tempat keja hg... Besnya da keja.. Bos hg skang ni orang malaysia gak ka???