03 May 2010

aku yg sukakan makanan

.
.

hari ni terasa nak share dgn anda-anda makanan apa yg aku suka ambik letak dalam troli kalau aku pi shopping groceries dengan family aku.
.
.
*sebenarnya, lepas aku dah complete list kan semuanya, aku baru sedar, aku tertinggal lagi tiga barang.
aku malas pulak nak scroll down tepek gambar-gambar ni kat bawah kan,
so aku letak je kat atas.
pastu aku malas pulak nak susun-susun nombor.
aishh.
pemalas betul aku ni kan.
so,
aku letak je tiga barang tambahan ni tanpa nombor.
aku tak rasa korang paham explaination aku ni sebab
aku seniri pun tak bapa nak paham.*
.
.
*granola bars. ni kawan aku la ni yang ajar makan benda ni. kononnya baik untuk kesihatan sebab dia kan ada bjirin dalam dia. kira dulu masa matrik uitm s.alam tu, pi kelas pagi, selalu bawak bekal granola ni la. sedap jugak.
dia ada pelbagai flavour, strawberry, orange, choc, original punya.
aku suka yg chocolate.
hehe.
.
*kacang almond yang bersalut madu. nyum3. sedap3. makan sambil tgk tv.
.* seaweed. korang penah makan seaweed? rumpai laut. sedap gak. aku suka. ni pun kwn aku yang ajar makan. memula aku tanak. dah le ghope cam pelastik je. sah2 rasa cam daun. dah nama pun rumpai laut, kan.
tapi tak pun.
rasa dia, em, camne eh nak cakap.
aku pun taktau nak describe camna.
dia crispy.
tapi sedap.
.
1. aku suka betul maggie asam laksa. aku rasa macam tak muak if makan banyak kali. macam maggie kari tu, aku cepat rasa kembang tekak. nape ntah.
.
2. kek coklat hero. malangnya aku dah google gambar dia tapi takda, tensi betull. so aku letak gambar kek ni, terliur pulak aku. hik3.
tapi kek hero yang aku suka tu murah je. dia dalam paket kecik. ala-ala kokopie la. tapi kek hero ni dah lama sangat2 dahh.
aku memang suka sejak dari kecik-kecik lagi. dari aku kecik sampai aku besar, dan dari kek tu yang agak besar menjadi semakin kecil sekarang (makin mahal lak tu) aku suka.
dulu 20sen je. skarang 40sen tak silap aku satu bungkus.
.
3. chachos, i likee. aku suka yang cheese punya. aku kan peminat setia keju. chachos ni aku suka cicah dengan kuah sardin, kekadang sos, kekadang cheese spread. kalau makan camtu je, aku tak suka sangat.
.
4. alahai, comel sgt pulak gambar ni. aku suka ayamas drummet. arghh. aku boleh ketagih makan ni. sedap, isi pun lembut. pastu sume peha ayam lak tu kan. mmg feveret aku.
.
5. famous amos cookies. hehehe. sedap. sapa yg tak suka famous amos kan. aku suka sebab choc chip dia kat dlm masih moist. sedapnyeee. tapi kalau dalam bungkus camni, yg salu dijual di mall, dia tak banyak pilihan la. ada satu dua jenis ja. macam kalau kat booth dia, yang timbang pakai penimbang tu, ada byk choice kan.tapi takpelah, asal dpt makan famous amos.
.

6. cadbury zip chocolate. aku suka perasa strawberry dengan orange. hehehe. sedap. kalau sebijik ni je memang tak cukup la bagi aku sebab kejap je dah habis.
.
7. yeahh, choki-choki. pemes neh cekelat ni. tapi makin mahal gak kan. dulu aku kecik-kecik bape je pun. aku suka picit choki2 ni atas roti yg telah disapu planta, aku picit la buat corak abstrak ke ape kan, pastu aku lipat roti tu, and ngapppp. sedappppp ohhh.
.
8. 100 plus kaler oren dan lemon tu mmg favourite beverage aku.
.
9. yg ni mesti wajib ada dalam freeze aku. kekadang makan dengan roti. kekadang dgn chacos, kekadang makan dgn nugget.
.
10. ni pun sama. tapi antara dua, cheddar cheese dgn cream cheese. aku prefer cream cheese lagi. cheddar cam masin-masin sket. tapi dua-dua pun bestt.
.
11. milo fuze mocha. jyeahh! best. minum dgn ais, fuhhh. sedappp. aku suka.
.
12. boh teacino caramel kaler kuning tu. best sbb rasa caramel. panas sedap, sejuk pun sedappp.
.
13. ni pun satu lg gambar comel. ni adalah fish nugget marina. aku suka yang kaler ijau tu sebab ada seaweed. aku suka makan seaweed.
.
14. biskut beras tenten perasa cheese. ohhh. sedappp. tapi aku google gambar, takde lak. perisa cheese mmg best. tapi mama aku kata byk ajinomoto, sbb tu sedap. tapi aku suka, hehe. sebab ada rasa cheese, pastu masin2 skit. i loikeee.
.
15. ano butter cookies. hm. yg ni pun takda pic jugak. tapi rasa butter dia tu memang best lah. crispy lagi. butter dia memang rasa original. takda rasa tepung semata-mata.
.
.
itu je.
aku suka makan.
tapi dok keding camtu gak.
hmmm.
takpe, aku akan teruskan usaha utk menambah kan beberapa kg lagi.
ok. adiosss.

1 comment:

waNiFarees said...

wuaaa.... semua pon aku suka kecuali tang rumpai laut, kawan aku penah ajaq gak, tapi xble telan..

Ps: kenapa aku xpenah nampak dah kek hero tuh? hg bli kat mana?