24 May 2010

al fatihah


buat jiranku yang baru sahaja meninggal dunia petang tadi akibat penyakit barah.

hurm.
jiran aku tu yang aku panggil Pakcik Kob, memang baik.
dia baik dengan abah aku dan semua jiran.
ingat lagi zaman dulu-dulu masa abah aku ada masalah dengan komputer (masa tu monitor pun besar gedabak lagi, takde flat screen lagi)
call la bebila masa pun,
dia mesti datang rumah.
rumah dia jauh la jugak.
tapi kalau naik motor dekat je la.
kalau lappy aku bermasalah pun
arwah la yang datang tolong.
anak-anak dia semua pandai.
masih belajar di universiti

penyakit arwah tu dikesan tahun lepas.
daripada seorang yang cergas,
terus menjadi seorang yang pasif kesan dari barah tersebut.
kesian aku kat anak bini nya.

aku tak pasti dia barah apa.
teringat pulak arwah maktam aku yang meninggal dunia akibat barah jugak.
hmm..
semoga mereka di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.
aminn..

No comments: