31 May 2010

minah salleh

.
.
harini aku nak feeling feeling minah sikit.
eh, aku kan memang minahsaleh, buatpe nak feeling-feeling minahsaleh lagi kan.
tadi, aku breakfast sosej black pepper dua batang dengan telur goreng.
dan minuman pulak jus epal.
orang putih kan selalu breakfast camni kan.
aku ni walaupun orang putih yang tak berapa nak putih, aku jarang breakfast ala-ala western ni.
yelahh, mak bapak aku orang malaysia.
aku je orang putih yang tak berapa nak putih, so kena ikut selera depa la kan

so, tadi
aku gigih tau,
susun sosej tu cantik-cantik
dengan telur goreng yang sunny side up punya.
bersungguh aku keluarkan non stick pan mama aku dalam lemari
sebab nak goreng kasi cantek punya itu telur (walaupun last-last hancur dalam perut aku gak)

dah susun baik punya,
selongkar pulak kabinet
cari sudu and garpu yang mama aku beli banyak kat langkawi tu.
mama aku ni pun bukan guna pun sudu cantik-cantik tu,
buat hiasan dalam kabinet je.
so aku tanak la bazirkan, so aku guna.
aku pilih yang shining2 kaler ala-ala gold silver.
yang pemegang dia berukir ala-ala royal london circus.
haa, baru kena dengan jiwa minah saleh aku ye tak.

pastu, aku letak kat tepi pinggan.
jus epal aku letak dalam gelas jus yang direka khas dari kedai rm1.99
4 bijik epal woo aku mesin kan.
aku bukan reti guna mesin tu.
sebab nak fefeeling minah saleh punya pasal,
aku gagahkan jua guna mesin buah tu.

lepas tu, duduk di meja makan.
sambil baca suratkhabar.
menikmati breakfast ku itu.
sambil dengar radio.
best jugak.

p/s : periuk belanga, sudu garpu mama belum basuh. kena basuh dan simpab elok-elok sebelum terkantoi guna barang kesayangan dia

p/s : makan ala-ala western ni kenyang beberapa minit je. pastu lapar nasik. nyehahaha.

No comments: