11 May 2009

denda


tadi gi check out kolej.
aku yang baik hati ini telah menolong 2 orang kawan ku untuk check out.
dorang dah blah awal-awal lagik dan tinggal kunci dorang kat aku

masa kat kaunter pejabat tuh,
aku cakap kat pakcik tuh,
yang aku nak check out kan untuk kawan-kawan aku sekali.

pastu pakcik tu kata,
'ooo, ni dah lambat 3 hari ni, kena bayar denda'

aku macam dah cuak kan.
dahla 3 orang sekali.
aku, member aku dan member aku.

aku tanya sehari berapa denda?
pakcik tu kata rm5.

huih!!!
mampos la aku.
mati kering la aku macam ni.

kira-kira semuanya rm45 la??

pastu pakcik tu dengan sengalnya berkata.
'eh, rm2.5o je untuk sehari. silap pulak tadi'

memang siot pakcik ni.
aku pulak, turun pi pejabat melenggang je,
mana bawak dompet.

pastu, terpaksa la naik bukit bukau tu balik untuk sampai ke bilik ku dan mengambil dompet ku.

pastu terpaksa la turun bukit bukau tu balik untuk sampai ke pejabat itu.

aku tanya pakcik tu,
berapa semua kena?

dia cakap rm15.
sorang rm7.50.
aku tak kena sebab aku nak check in balik sebab aku kena stay lagi 2bulan kat kolej tu.

jadi,
melayang la rm15 untuk sahabat-sahabatku.

pakcik tu cakap,
ala, nanti awak claim la balik kat dorang.

takpe lah su dan kak ema.
aku belanja korang la.
huhu


petang-petang minum ni, rasa sejuk je badan.

No comments: