01 April 2009

yeah, esok balik

yeha. esok aku balik ke kedah. tiketnya sudah ku beli tadi. yeha. ponteng kelas lagi. yeha. (i don't think i was supposed to yeha?) akibatnya, mesti jeslyn akan memarahi aku. Ampun jeslyn.
aku sebenarnya, tak sabar nak balik nak tengok anak kucing yang abah baru ambil dari kawannya. selepas kematian awang yang kucinta (sila rujuk gambar di kanan page) , memang aku kempunan sangat nak bela kucing. Aku sebenarnya, tak kisah pun nak bela kucing kampung atau kucing siam. Tapi sebab abah terlalu memilih, nak kucing ekor kembang je, jadi semua kucing-kucing biasa yang aku nak ambil bela, semua dia tak nak. Tapi sekarang dah dapat. hehe. Aku dah suruh abah mms kan je gambar anak kucing tu. Tapi dia takmau sebab takut mati plak anak kucing tu. Yelah kan terdapat kepercayaan orang tua-tua kalau binatang peliharaan kita di ambil gambar, ia akan mati. Yelah, kami sekeluarga tak percaya pun, tambah-tambah aku. Bukankah ajal maut di tangan Tuhan?
Tapi sejak dua menjak ni, selepas abah membeli kamera digital yang baru, memang agak kerap aku mengambil gambar kucing-kucing yang pernah aku bela. Dan secara kebetulannya kucing-kucing aku ni, samada akan hilang atau mati. Jadi selepas kali keempat, hal ini terjadi abah dah tak mau ambil gambar kucing lagi. Takpe, nanti aku balik, akan ku snap jugak satu gambar kitten tu ek.

notakaki: Tahukah anda Nur Shazwani Bt Abdul Azim adalah sangat degil orangnya. Semasa beliau masih kecil, beliau seringkali dirotan oleh ayahnya. Antara kesalahannya, secara curi-curi memakan biskut raya buatan ibunya sehingga tinggal setengah balang sewaktu bulan puasa.


2 comments:

sHaRiFah aNis zAriTh said...

slmt pulang ke tanah air mu.
no wonder hei jer td.
:P

wonderfulwaniey said...

hehehe. musti2.
ngeheheh