29 July 2011

keajaiban Photoshop

sebelum

 selepas

Haa, lihatlah keajaiban Adobe Photoshop ini. Gambar yang kusam telah ditukar menjadi meriah dengan warna. Sebab tu aku suka Photoshop. Aku suka sangat edit gambar. Sejaz zaman berzaman lagi. Tapi zaman dulu masa aku umur 18 tahun dulu tak edit pakai Photoshop sebab belum didedahkan lagi. Dah masa degree, baru belajar tentang Photoshop ni.

Kenapa aku kata Photoshop ni ajaib? Photoshop boleh menguruskan orang, Photoshop boleh mencantikkan orang, Photoshop jugak boleh mengaibkan orang, Photoshop boleh mewujudkan unsur magik dalam gambar dan macam-macam lagi lah.

Aku belajar sendiri je guna Photoshop ni. Aku explore sendiri semua tools dalam Photoshop. Ada yang aku tanya kawan aku, ada yang kawan aku yang bagitau, ada yang aku follow tutorial dalam Youtube.Kalau kita nak suruh orang ajar satu persatu cara nak edit gambar memang susah. Ada beberapa orang suruh aku ajar camna nak edit gambar, aku memang tak reti. Huhuhu. Kita kena explore sendiri, baru lah rasa puas.hehe Sekarang ni aku nak belajar, macam mana nak klon kan orang dalam gambar. Nanti aku tunjukkan contoh gambar. Kiranya dalam satu gambar tu, ada beberapa orang yang sama tapi melakukan pose yang berlainan. Korang paham ke tak ni?? macam takk je ni. hehehe. Takpa, nanti aku tunjuk contoh ok. Tapi serius nampak macam real gila. Pastu nak belajar camna nak edit macam kita terapung di langit, berjalan di atas air,macam-macam lagi lah. Kena rajin cari tutorial lah. hehe.

Okla, tu je.Assalammualaikumm.

p/s : Ada sesiapa nak suruh aku edit gambar? hehe

3 comments:

saadah saadun said...

cantik! :) aku skg duk edit yg biasa2 ja. bg cerah kaler ja. dah lama tak buat yang ekstrim2. lagipun aku bukan pandai edit pun. T___T.

wanieybintang said...

adahku, aku blajar edit dr ko jugak!hehe. smpai skang aku dok guna match colour tu kalau edit. kan ko yang ajar aku tu. :)

saadah saadun said...

pengetahuan aku takat tu ja. kena berguru ngan ko ni.