15 July 2011

Rasa macam nak promote

Aku ingat nak letak link blog aku ni dalam facebook. Sebenarnya, aku kurang suka promote blog dalam FB. Bukan tak suka, lebih kepada segan sebenarnya. Dalam FB tu ramai kawan-kawan aku, segan pulak rasanya bila depa dok baca entri-entri aku yang merepek-repek ni. Dulu masa newbie lagi dalam bidang blog ni, adala dua tiga kali aku promote blog aku dalam Fb, pastu dah makin ramai baca, aku jadi segan pulak. Huhu. Dalam blog ni pun, kebanyakan yang baca pun terdiri dari kawan-kawan rapat aku jugak. Tapi aku tak kisah sangat sebab dorang pun tau sendiri dengan kewujudan blog aku ni. Tetiba ja aku tengok dah follow dah, dari mana depa tau pun aku tak tau. By the way, terima kasih ye. Terima kasih jugak buat stalker aku yang selalu jenguk blog aku ni, mana dia dapat link aku pun aku taktau. Yang pasti, kau adalah stalker yang hebat. FBI pun kalah.

Sebab aku nak letak link dalam Fb tu adalah, aku nak naikkan traffic blog aku. Nak buat duit dengan blog. Tetiba aku jeles tengok nuffnang kawan-kawan blogger yang lain, yang macam durian runtuh. Jeles woo, setiap bulan ada ja cek sampai. Padahal bukan buat kerja pun, dok rumah menghadap blog ja. Dan jugak disebabkan nuffnang aku adala peningkatan sikit, tu yang aku teruja tetiba tuh. hehehe. Sebab tu sekarang ni aku kerap update blog. Nak bagi hidup balik macam dulu-dulu. Dulu blog aku ni meriah dengan pengunjung. Lepas tu, aku pun makin jarang update, terbiar lesu je blog ni.

Sebelum aku promote blog aku kat Fb, aku kena edit-edit dulu entri-entri aku ni. Yang mana aku rasa jiwang karat sangat, aku delete. Segan wohhh. huhu. Okla, itu aje. Bye

2 comments:

koko cokelat said...

haha baguihhh hang chaq tapi kan, aku mmg xreti menda nuffnang tu weh....hehehe

wanieybintang said...

blog ko ada nuffnang tak? aku pun da lupe cne aku letak nuffnang tuh, nnt aku paste tutorial dia. bleh la aku klik2 yg ko, ko klik2 yg aku. nnt bleh kaya cam cik epal.. hihihi