06 July 2011

tabiat yang satu

assalammualaikum.
aku ada satu tabiat ni. tabiat yang kurang disenangi oleh rakan-rakan, family, dan orang-orang sekeliling. hehe. aku ada tabiat suka mencampakkan handphone aku merata-rata. Jadinya, bila orang call aku, sudah tentunya aku tak jawab. huhu

Kekadang tu, aku terlupa aku letak mana handphone aku. Aku malas nak cari, jadi aku biar je. Kekadang tu sampai habis bateri. Pastu bila nak mencari mula lah nak meroyan sorang-sorang. Yelah nak misscall tak boleh, sebab bateri kong.

Kalau aku duduk berjauhan dari rumah contohnye kalau duduk kat rumah sewa ke, aku tengok-tengok lah jugak handphone aku sebab takut-takut ada panggilan kecemasan ke dari family. Itupun, kekadang banyak jugak panggilan dari rumah/mama/abah/adik yang aku missed. Dan of course lah lepas tu kena bebel sebab susah sangat nak jawab call. huhu

Sekarang ni dah duduk di rumah, of course lah lagi la aku campak merata-rata handphone sebab aku dah duduk dengan family, kan. So aku rasa dah tak perlu risau dengan panggilan kecemasan lagi. Aku nasihatkan kawan-kawan, ke sedara mara ke, kalau nak contact aku, sms lagi afdall. sebab kalau call mesti aku tak sedar punye punnn. At least kalau sms, kalau aku dah tersedar akan kewujudan sms tu, bolehla aku reply. hehe.

Tabiat mencampakkan handphone merata-rata ni terhasil sejak aku single nih. Aku nih pulak bukan jenis nak berkepit dengan handphone 24 jam. Handphone aku pulak, bukan boleh wi fi ke apa pun. Bukan jenis canggih. Jadi aku pun kurang berminat nak berkepit dengan handphone aku tuh. heehe. Kalau nak fb, lappy kan ada? Jadi aku jarang guna hp sebagai medium untuk berfacebook. Lagipun, aku fikir, sapa sangatlaa nak contact aku kan? Jadi merata-rata la aku campak, dalam beg lah, bawah bantal, celah sofa, tepi radio, merata-rata lah.

Ada lah beberapa orang yang pernah merajuk sebab tabiat aku yang satu nih. sorry lahh. Bukan aku sengaja pun. huhu. Aku macam malas nak ambik port lah pasal handphone nih. Zaman aku berkepit dengan handphone sudah tamat. Dulu pun aku ada buat perangai macam ni, lepastu aku dah terlepas satu temuduga penting sebab perangai campak handphone merata-rata ni, aku insaf lah kejap. Kemudian, dah aku dapat maktab nih, aku buat baliklah perangai lama. hehe

Jadi korang, janganlaaa ikut perangai aku yang buruk ni ye. Sekarang ni pun aku taktau mana letak handphone aku. Mungkin dalam kereta agaknya. huhu. okla. bubbyyeee

No comments: