07 July 2011

sebelum mata tertutup

eceh. tajuk nak gempak kan? hehe. sebelum aku melelapkan mata yakni sebelum mata tertutup, aku nak meluahkan rasa debaranku di sini. ecehh. skema lagik !

okey, ingat tak sebelum ni, aku ada mengadu sakit gigi kan. hampeh betul lah. aku tak suka betul sakit-sakit gigi ni. macam budak kecik aku rasa. yelah, budak kecik kan selalu ada masalah gigi rongak lah, tampal sana sini lah. ha macam aku ni.

haritu, aku jumpa dentist sebab nak tampal gigi aku yang berlubang ni. haih. aku rasa sangatlah loser bila ada gigi berlubang. dua lagi tuh ! =_=' . then, Doktor pun tampal lah satu lubang ni, tapi yang tu bukan yang selalu menyebabkan aku sakit. Ada satu lagi gigi yang menyebabkan aku selalu sakit macam sakit nak beranak (macam pernah beranak je kau).

Malangnya, gigi tersebut tidak boleh ditampal lagi. sudah besar lubangnya. okey, loser sungguh bila gigi ada lubang besar. rasa macam diri ni, suka kunyah cekelat pastu malas gosok gigi. deym.
Doktor tu cakap, kena buat rawatan akar dan kemudian baru tampal, dan aku takkan merasa sakit sampai bila-bila. kalau taknak buat rawatan akar tu, boleh cabut terus. Apa?! Taknaklah cabut. Sayanglah gigi siung ku ini.. hehe. Lubang dia di sebelah dalam. so, kalau aku sengih sekalipun, memang tak nampak lobangnya.

So, tadi kerani di klinik tu dah call aku untuk appointment rawatan tersebut. Esok rupanya. haritu dia cakap bulan 8. Kerani tu kata, yang bulan 8 tu untuk rawatan kedua. Macam serius je bunyinya sampai lebih dari sekali rawatan. huhuhuhu

Jadi esok, pergilah aku seorang diri ke sana. Semua ada komitmen masing-masing jadi tak dapat teman. Agak-agak sakit tak? Camne kalau sakit sangat sampai aku takboleh drive balik? Camne kalau dia cucuk-cucuk akar tuh ke? adoiii.. aku dah dapat rasa sakitnya.

Hari tu masa aku pergi tampal pun bila Doktor tu gerudi gigi aku, adoiiiii, terpejam-pejam aku.Doktor tu tanya, sakit tak? aku jawab, sakit gila. Doktor tu ulang, sakit GILA noh? heheh. yalahh doktor, sakit gila sampai ke urat kepala hidung mata semua. yang tu aku kata dalam hati je.

So korang, doa-doa lah aku yer supaya aku tak meronta-ronta dalam klinik tuh. Good nitee !

peaceeee. I am freaking nervousssss

1 comment:

koko cokelat said...

haha...sakit pon tang nak gerudi jaa weh...hahaha